Mitt oljetryck visar fullt hela tiden, både analogt och digitalt 890kpa, misstänker givaren
någon som kan har varit med om detta? var sitter givaren.
Är en C5-00.
Oljetrycksmätare
Re: Oljetrycksmätare
Det är givaren som gett upp, den sitter längst bak ovanpå motorn bakom insuget. Finns bilder på när jag byter den på min bil i min projekt tråd 
Ska finnas på sidan 2 tror ja
https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12992

Ska finnas på sidan 2 tror ja

https://forum.clubcorvette.se/viewto ... 35&t=12992
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Tack för upplysningen, men hittar inte dina bilder. Har hört att man måste lyfta insuget för att byta givaren, stämmer detta?
Jasså :O
Alternativ 1: Ta bort insuget
Alternativ 2: De går att byta den utan att plocka bort insuget men de är trångt och du riskerar att få ner skit i hålet när du tar bor den då du inte ser va du gör.
Alternativ 3: är att borra ett hål i plasten ovanför för att på så sätt komma åt den. Men då måste man ju laga hålet sen å^^
Vilket alternativ som är bäst är väll lite beroende på hur mycke tid man vill lägga och hur skruvkunnig man är
Här är ett par bilder iaf
Insuget bortplockat, De gängade hålet du ser i bak kant är där tryckgivaren ska sitta:
(Den sitter alltså längstbak på motorn in mot torpedväggen på förarsidan)

Såhär ser givaren ut, den är 27mm. Jag annvände mej av en djup 27mm hylsa:

Alternativ 1: Ta bort insuget
Alternativ 2: De går att byta den utan att plocka bort insuget men de är trångt och du riskerar att få ner skit i hålet när du tar bor den då du inte ser va du gör.
Alternativ 3: är att borra ett hål i plasten ovanför för att på så sätt komma åt den. Men då måste man ju laga hålet sen å^^
Vilket alternativ som är bäst är väll lite beroende på hur mycke tid man vill lägga och hur skruvkunnig man är

Här är ett par bilder iaf

Insuget bortplockat, De gängade hålet du ser i bak kant är där tryckgivaren ska sitta:
(Den sitter alltså längstbak på motorn in mot torpedväggen på förarsidan)

Såhär ser givaren ut, den är 27mm. Jag annvände mej av en djup 27mm hylsa:

Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Många tack för uppgifterna, nu vet jag hur jag skall göra.