Sevicelampan

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1984-1996
Användarens profilbild
Gerth
Nykomling
Nykomling

Sevicelampan

Inlägg av Gerth »

:wink: Hej igen

Tack för alla tips, jag har beställt det som ni sa, så det kommer om någon vecka. Tlls vidare så har jag tagit bort kontakten på fläkthuset. I och med att det är en cab, så klarar jag mig tills dess att grejorna kommer.

Jag har en andra fråga. Är det någon som vet om man kan återställa servislampam manuellt? som andra bilar genom att vrida på tändningen mm i en speciell följd. Bilen är nyservad på verkstad (bilforum) men de och en chevaverkstad hade inte ett sådant gammalt instrument som funkade till en 90. Så kanske det går att göra detta manuellt!
Användarens profilbild
Hot Rod
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Re: Sevicelampan

Inlägg av Hot Rod »

Vad menar du med servicelampan? Vad står det exakt på lampan?

Är det "Service Engine Soon" så är det inte en servicelampa, det är en felindikeringslampa.

Vad har du för årsmodell?
1971 Coupe, 496, 4-vxl.
1996 Coupe, LT4, 6-vxl, J55-bromsar, 285/35-18 på svarta C5 Z06-fälgar.
Tidigare: 1992 Coupe LT1, aut, FX3-dämpare, J55-bromsar, 275/40-17.
1987 Coupe TPI, 4+3, 275/35-17 och 315/35-17. 1989 Coupe TPI, 6-vxl.
gta324
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av gta324 »

Nä, inte alla moderna verkstäder har kvar gamla hederliga verktyg ;)

Ta och lossa batteripolen en stund så försvinner SES lampan, (om du vill) ta ett gem eller något och "blinka" fram vilken felkod du har lagrad, finns beskrivet om du söker. Har du något fel så kommer SES lampan tändas igen........
GTA -89
415cui + procharger F1 + 4l80E
Gm chippad...

http://medlem.spray.se/gta324
Ingo
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Ingo »

Men visst menar han oljebyteslampan?
den kom väl på 90 års modell..
Jag har ju ingen och har glömt var jag läste hur den återställs.. :D
finns säkert i något gammalt Corvettemagasin i och för sig..
Peter Anjou
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker

Inlägg av Peter Anjou »

Hejsan !
Om det är " change oil " lampan man ska släcka, så gör man så här.1: sätt på tändningen ( starta inte motorn ). 2: tryck på "eng met" på Trip monitor, inom 5 sekunder tryck på "eng met" 1 gång till. 3: Inom 5 sekunder efter att du har gjort steg 2, tryck och håll inne knappen " gauges", "change oil" lampan börjar då att blinka. 4: Håll "gauges" knappen intryckt så länge så att " change oil " lampan slutar blinka, det tar ca 10 sek. När den slutar att blinka så är den "resettad". Funkar det inte så stäng av tändningen och börja om. Lycka till ! :D !
Jag såg nu att du hade en -90, det här gör man på en -93 ! Fast å andra sidan så hade väl -90 nya inredningen, så det kanske är lika ? :roll:
Skriv svar