Fotografier / dokumentering

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
boXer
Corvettefantast
Corvettefantast

Fotografier / dokumentering

Inlägg av boXer »

hehe - läste lite eXtra i samband med försäkring - vilket skämt

Q5. Jag har en vass digitalkamera och tänkte fotografera min Corvette för klubbförsäkring, kan jag maila över bilderna till klubben?

Svar : Nej, tyvärr så är inte digitala bilder godkända av försäkringsbolagen i dagsläget. Det är ju som bekant inte speciellt svårt att modifiera en digitalbild i olika program. Bilderna skall vara fotograferade med en vanlig "analog" kamera framkallade på vanligt fotopapper från fotolabbet.

Det vet ju varenda människa snart att även digitala bilder går att få ut på vanligt fotopapper hos dom flesta fotolabb - hur skall man kunna se att bilden är tagen med en digital och inte analog kamera - huga så dumt

Jag själv fotar bara digitalt - med en Canon EOS 300D - den slår ut rätt mycke i analog kameraväg i både skärpa och kvalité
´
--= [PLYMKVIST] =--
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Det e bara skitsnack!!! för mitt skitbolag gick det bra!! :wink:
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Frisk, då har du tur, det är inte många som godkänner det....

Själv ska jag köpa en Canon 10D snart

Men, tror inte någon digitalkamera kan mäta sig med en analog såvida dom inte är på en 12-14 megapixlar :|

/T
madcow
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av madcow »

Hasselbladare med digitalt bakstycke á 250 loppor - svärfarsan är proffs fotograf - och har i princip gått över helt till digitalt på gamla dagar
/T
"Wrap your Ass in Fiberglass"
http://hem.passagen.se/madcow
Skriv svar