Generatorfäste samt servofäste big block!!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
dixon
Corvettefantast
Corvettefantast

Generatorfäste samt servofäste big block!!

Inlägg av dixon »

tja! har 2 stora problems, det är att få till fästen för generator och servo på min nya 502:a.
någon som har en riktigt bra bild på hur bb fästen ser ut så man kan göra egna. kör med en moroso elvatten pump och tycker att det är en rätt stor klumpig sak som bara är ivägen, inga problem att få till det med den bortmonterad, frågan är om det kanske är vettigare att köpa en org vattenpump?
någon som har lite bra tips och idéer till mig. vet ju att några här på forumet kör med bb motorer i sina bilar.

tacksam för snabba svar. mvh nicklas
http://www.garaget.org/dixon

Trans am GT -94 *såld*
corvette -75:a
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Re: Generatorfäste samt servofäste big block!!

Inlägg av Chrillothekid »

Har du inte en crate engine? Allt fungerade bra på min vill jag minnas. Fick sätta lite distanser för generatorn bara för den va lite stor... Ska springa ut strax och ta ett kort ;)
Bilagor
S3000037.JPG
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

Här kommer dom:

ps. Varför du får vrida på hövvet e för att det inte finns en administratör som kan ställa in saker rätt på detta forum ;)
Bilagor
P4120001.JPG
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

hokus pokus filliokus!
Bilagor
P4120003.JPG
dixon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av dixon »

fy tusan vikket svar!! tusen tack!
jodå det är en crate men jag har inte org remskiva utan en i alu.
jag trodde att mitt bekymmer skulle vara att jag hade el vatten pump som byggde ut mitt i vägen för där remmen skulle sitta till generatorn. har ju bara enkelspårig remskiva på servot och du har dubbel, så nu behöver jag bara fixa en med 2 spår och bygga om servofästet så det passar min remskiva så är det löst för min del med=)

tack för ett riktigt fint svar, alltid gött med lite bilder.

mvh nicklas

Trans am GT -94 *såld*
Chrillothekid
Corvettefantast
Corvettefantast

np :wink:

Goda råd är dyra... jag brukar bara spamma och snacka skit, men de e ju kul att få hjälpa till. Man kanske ska gå med i klubben och liva upp det här forumet också... få lite fart på er så det blir som det en gång var... eller ännu bättre! Eran Tommy verkar ju ha lagt ner all verksamhet. Borde kanske någon i klubben reagera? Detta forum är ju en fantastisk inkörsport för nya medlemmar och en kanonkanal för all aktivitet som har med klubben och corvette att göra. Men man kanske e nöjd som det är i klubben... det blir ju lugnast om det inte händer något :P
dixon
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av dixon »

när man ändå har dig på tråden=) kör du med oljekylare?? finns ju tydligen två ingångar man kan använda vid oljefiltret. sitter 2 pluggar där nu upp i blocket om man kollar underifrån,vet du vikken som är in och vikken som är ut? om du har oljekyl hur har du löst det? skulle nämligen vilja sätta en temp givare på utgående så man får hyffsat rätt värde på tempen.

ja det är ett otroligt bra forum detta, lite dött kanske=) men alltid är det någon som är inne och kikar lite och kommer med kloka råd och tipps.

mvh nicklas

Trans am GT -94 *såld*
Skriv svar