Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Hej,
Jag har på en del inlägg läst om fördelar/nackdelar med bilar intagna till Sverige som flyttgods.
Jag har funderingar på att ta in en corvette till Sverige och har förmodligen möjlighet att ta in den som flyttgods detta då jag bott utomland de senaste fyra åren.
Är det någon som kan ge lite information om vilka fördelar/nackdelar det medför
Bara fördelar i princip,(nu ändras ju regler då och då och vägverket försökte ta bort flyttbilarna i fjol så man vet aldrig riktigt säkert)
Min 88 är intagen som flyttgods,alltså har jag dispens från avgasrening(co halt under 3,6 och sluten vevhusventilation är kravet) dispens från gula blinkers,dispens från svenska säkerhetsbälten(det blev ändrat för ett par år sedan ,nu måste bälten vara eugodkända),avgasreningen betalar man bort med ett par tusen ,men man kan få bilen godkänd efter euregler och slippa avgasavgiften,och man får visst forfarande ha helröda baklysen.
Varför man råder folk att köpa bilar i tyskland istället för usa är att de tyska är mer välutrustade(men fulare) och ger mindre jobb vid typningen.men flyttgods är fördelaktigt.