Jag hittade den är sidan när jag var på jakt efter ett kopplings schema.
Kanske har flera nytta av den. Det borde inte skilja speciellt mycket mellan årsmodellerna.
http://www.corvetteforum.net/c3/vette73/wiring.htm
Elektriskt kopplings schema till Corvette (-73)
Elektriskt kopplings schema till Corvette (-73)
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Mycket intressant sida!!
Hur hitta du den gbak?
Ser på adressen att den har något med www.corvetteforum att göra?
Har letat där men inte förståt hur du fick fram den?
Vill se om det fins en liknade om 75 års model.
Hitta nämligen intressanta fakta på orginal motorn vad som skilljer L48 och L82 från varan.
Vill nu se om det står något liknade om 75 års (speciellt nyfiken på kam värdena orginal på 165 hk kamen)
Mvh
MrV8
Hur hitta du den gbak?
Ser på adressen att den har något med www.corvetteforum att göra?
Har letat där men inte förståt hur du fick fram den?
Vill se om det fins en liknade om 75 års model.
Hitta nämligen intressanta fakta på orginal motorn vad som skilljer L48 och L82 från varan.
Vill nu se om det står något liknade om 75 års (speciellt nyfiken på kam värdena orginal på 165 hk kamen)
Mvh
MrV8
Jag sökte via nån std sökmotor, inte med Corvetteforums egen sökmotor. Annars var det nog mera att jag "snubblade in på sidan" av ren tur!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Härligt Gbak!
Annars så kan jag rekomendera en upplaga av Haynes rep. manual för just C3. Den har varigt ovärdelig i omdragningen av alla sladdar (och en hel del bra tips på renovering av motor också).
Lycka till!
Ps: min kickdown fungerade ju inte tidigare, och felet var att den inte fick ström. Problemet var inte kontakten vid pedalen, utan en kabel i huven som öppnar en lucka för att mera luft skall strömma in. Och enligt schemat så höjs volymen på radion när man plattar, men det går bara att platta om säkerhetsbältet är på. Vilket koncept! "Koppla hunden & på med hårdrocken - nu blir det åka av"!!
Annars så kan jag rekomendera en upplaga av Haynes rep. manual för just C3. Den har varigt ovärdelig i omdragningen av alla sladdar (och en hel del bra tips på renovering av motor också).
Lycka till!
Ps: min kickdown fungerade ju inte tidigare, och felet var att den inte fick ström. Problemet var inte kontakten vid pedalen, utan en kabel i huven som öppnar en lucka för att mera luft skall strömma in. Och enligt schemat så höjs volymen på radion när man plattar, men det går bara att platta om säkerhetsbältet är på. Vilket koncept! "Koppla hunden & på med hårdrocken - nu blir det åka av"!!
-75 L82 i bitar
Tänk att det fans så avancerade tekniska lösningar på Corvette redan dåJochen skrev:Härligt Gbak!
Ps: min kickdown fungerade ju inte tidigare, och felet var att den inte fick ström. Problemet var inte kontakten vid pedalen, utan en kabel i huven som öppnar en lucka för att mera luft skall strömma in. Och enligt schemat så höjs volymen på radion när man plattar, men det går bara att platta om säkerhetsbältet är på. Vilket koncept! "Koppla hunden & på med hårdrocken - nu blir det åka av"!!

Blir imponerad!
Är det där något system som var standard eller bara på L82 bilarna?
Orginalluftrenaren fans inte kvar på min liksom orginalbältena som oxå är bytta.
Men kan ju vara kul och hitta trådarna i fall det fans på L48:orna oxå.
Mvh
MrV8