Tomas o Andreas som sköter de praktiska byggbiten är grymma! De har en smidesfirma typ som gör allt möjligt special, typ bygger om hydraulik på lastmaskiner, all avancerad svetsarbeten...typ allt möjligt. (
http://www.jmtab.se)
Nu är det en väntans tider...
Efter att rätt vinkelväxel anlänt o lite pillande o mixtrande så har vi fått ihop en nästan komplett rattstång.. Har varit dålig med kameran o haft de lite jobbigt att ta mig till verkstan så fler bilder på kommande lösningar kommer men här är några..
Bilderna nedan är på tilt modulen, försöker behålla den för att lättare komma in o ut ur bilen. Men för att göra rattstången så kompakt som möjligt så beställde vi vinkelväxeln med en hålaxel istället för en axel. För att det skulle sitta ordentligt så frästes även ett kilspår i axeln i tilten.
Sen är den ihopmonterad på ett rejält o säkert sätt som samtidigt ska vara oraktiskt om man behöver dela på den av någon anledning. Även lager o axelskydd gjordes mellan kopplingarna i form av större rörbitar.
Lite surt med planetväxlingen, den fanns i 1:5 o 1:7 utv men just 1:6 fick specialbeställas från Tyskland, kommer nästa vecka.. Plus att mekanikern åkte iväg två veckor på semester så sen blir de o lägga i överväxeln så den blir klar till påsk!
Men övre o nedre delen av stången är färdig, så när väl växeln kommer o den monteras o styret passas in så blir de provkörning...provstyrning..
Funkar allt som de ska så plockas allt ner igen o pulverlackas.
Sen gör vi resten av anpassningen, broms, växling, blinkers m.m... Det är styrningen som är akilleshälen...
