Någon som har en uppfattning om PPM Racings SB alu toppar för 8800:-
Låter väldans billigt i mina öron.... är dom det oxå
http://www.ppmracing.se/
PPM Racing alu toppar
PPM Racing alu toppar
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
"När en politiker säger att vi sitter i samma båt så betyder det att det är du som skall ro."
-
peter.holm
- Corvetteälskare

Re: PPM Racing alu toppar
Finns några olika fabrikat som hamnar i den här prisklassen. Jag har Procomps alu-toppar med 210cc runners och dessa har gått problemfritt några hundra mil i år. Kostar 9-10.000:-/paret i Sverige.
Vet också att Persåker tagit hem toppar som är kopior på Brodix IK200 och tror han tar 8.800:-/paret för dem men har inte hört att någon provat dessa ännu.
Jag tror att Kineserna blivit skapligt bra på att kopiera dyrare toppar, Procomp har ju funnits några år nu och skulle de inte funka skulle de säkerligen vara borta från marknaden redan.
Peter
Vet också att Persåker tagit hem toppar som är kopior på Brodix IK200 och tror han tar 8.800:-/paret för dem men har inte hört att någon provat dessa ännu.
Jag tror att Kineserna blivit skapligt bra på att kopiera dyrare toppar, Procomp har ju funnits några år nu och skulle de inte funka skulle de säkerligen vara borta från marknaden redan.
Peter
Ligger nog lite i det. Men samtidigt läser man lite olika omdömen på forumen runt om i världen.
Ska ta en koll med Persåker, det kan ju möjligen vara samma som PPM:s?
Ska ta en koll med Persåker, det kan ju möjligen vara samma som PPM:s?
"Att ge pengar och makt till politiker är som att ge whiskey och bilnycklar till tonårsgrabbar."
-
peter.holm
- Corvetteälskare

Ligger mycket politik i detta också, att tala om för en Amerikan att något är gjort i Kina är som att vifta med ett rött skynke framför en tjur
Har också läst mycket trådar om Kina-toppar och många dömer ut dem direkt utan att överhuvudtaget prova dem själva.
Har också läst mycket trådar om Kina-toppar och många dömer ut dem direkt utan att överhuvudtaget prova dem själva.
Kan ju säga att nästan alla jänke vevaxlar idag är gjorda av nhepap.. nemapha.. nphepha... Ja hur han nu stavar i indien. De som inte låter honom tillverka hela axeln köper ämnet från honom och bearbetar i staterna.
Angående PPMs toppar så kan jag inte uttala mig om just de. Men att producera en likvärdig "kopia" av en brodix topp är ingen match. Det troligaste är att det är företag som fuengshui-metal (har stavat som en kratta det är inte samma som färgharmoni som era tanter går på kurs i) som gör det 100-200 tusen anställda bara det senaste i maskinparken rent som en operationssal i fabrikerna, omsättning som hela sverige. Ingen forskning och utveckling som kostar, klart det blir billigt. Men den som gör de stora pengarna är importören. Skulle tro att utpriset när topparna ligger på kajen i ningbo är ett några hundralappar MAX.
Som en anekdot så kikade jag ner i motorummet på en flångny volvo FH i veckan. Det stod "made in china" på i stort sett allt gjutgods. För 10 år sedan garvade vi åt kinesisk gjutning, de har lärt sig.
Angående PPMs toppar så kan jag inte uttala mig om just de. Men att producera en likvärdig "kopia" av en brodix topp är ingen match. Det troligaste är att det är företag som fuengshui-metal (har stavat som en kratta det är inte samma som färgharmoni som era tanter går på kurs i) som gör det 100-200 tusen anställda bara det senaste i maskinparken rent som en operationssal i fabrikerna, omsättning som hela sverige. Ingen forskning och utveckling som kostar, klart det blir billigt. Men den som gör de stora pengarna är importören. Skulle tro att utpriset när topparna ligger på kajen i ningbo är ett några hundralappar MAX.
Som en anekdot så kikade jag ner i motorummet på en flångny volvo FH i veckan. Det stod "made in china" på i stort sett allt gjutgods. För 10 år sedan garvade vi åt kinesisk gjutning, de har lärt sig.
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Jo det är väl så i mångt och mycket. På mitt jobb tog vi hem lite saker från Kina för att se ifall dessa skiljde sig från motsvarande producerat här i landet men som kostar 4 -5 gånger mera.peter.holm skrev:Ligger mycket politik i detta också, att tala om för en Amerikan att något är gjort i Kina är som att vifta med ett rött skynke framför en tjur![]()
Kina grejerna var bättre.
Med tanke på att vi har samma efternamn så liter jag ju givetvis på ditt omdöme också Peter
Som väl är har vi en tvättäkta kines som kommer och hjälper oss på jobbet ibland med språket..... inte helt enkelt även om de har försökt att europeiserat det iblandJake skrev:Kan ju säga att nästan alla jänke vevaxlar idag är gjorda av nhepap.. nemapha.. nphepha... Ja hur han nu stavar i indien. De som inte låter honom tillverka hela axeln köper ämnet från honom och bearbetar i staterna.