Pga personliga skäl ställdes den i garaget 2008 och sedan dess har jag bara gjort halvhjärtade försök att få igång den. Det var inga problem med den när den ställdes in, men när jag sedan försökt starta den så har den känts som om den velat gå igång men inte nått ända fram.
I fjor kom jag så långt (med hjälp av en kompis) att vi konstaterade att den inte fick någon bensin. Vid startförsök på startgas tänder den, men sen kan den naturligtvis inte fortsätta.
I helgen som gick hade jag en kompis som är bilkunnig hemma hos mig. Vi lokaliserade bensinpumpen och provade att mata den direkt med 12V. Inte ett ljud från den.... Visst borde den "tickat" eller "surrat" vid direkt strömmatning?
Mao, jag vädjar nu till era kunskaper..... Är det fel av mig att beställa hem en ny bensinpump och tro på att den gamla är kass? Annars är det väl risk att crossfire-systemet fått sig en törn (vilket jag fasar för).
Så snart jag fått igång bilen ska den iväg till verkstad för service eftersom den stått stilla så himla länge.... Men, jag måste ju få igång den för att kunna ta mig dit! Om någon månad är det ju också dags för vårens första träffar och jag skulle vilja komma igång igen.
Några idéer, tankar eller bara uppmuntrande tillrop?
//Pia
046-738050, 070-6666144