hasseh skrev:Jake du har nog rätt ang. insuget det står nog EPS .
Har tyvärr inga data på kammen. Har försökt få tag i detta utan att lyckas. Det enda jag vet är att det är en sk 350 hp kam som om jag är rätt informerad fanns i början av 70-talet.
Det har sagts mig att denna kam ska kräva hyggligt komp dvs runt 10,5-11,5 och enligt föregående ägare så har jag 10,5 nu. Det är för övrigt han som satt ihop motorn men hade inga data kvar på kammen tyvärr.
EPS låter bättre

.
* insug är ett fint gat insug.
* Topparna har 62 eller64cc och ganska stora ventiler men strax under 160cc runners vilket är litet med dagens mått.
* cammen är okänd och troligtvis gammal.
(detta motsvarar troligtvis edelbrocks performekit, dvs väldigt snällt och gat vänligt)
för att göra ditt liv enkelt köp ett färdigt kitt med hela rasket, behåller du en av delarna så kommer den att strypa.
Edelbrocks RPM kit är fint.
Holley systemmax är ett annat
Trickflow har liknande kit
dessa kitt ger en oroligare tomgång, kommer inte att ha samma bottenvrid och vara lite klumpigare i stan. Dvs du behöver lite tillvänjning med bilen.
Om du har automat så bör du tänka på vad du har för stallvarv i turbin.