Breddade skärmar bak
Breddade skärmar bak
Någon som vet var man kan hitta breda bak skärmar till C5an?Och vem i Sverige som kan bredda fälgar?
Mats
Mats
Re: Breddade skärmar bak
Skärmar kan du köpa hos t.ex Lewis Five Motorsports 

Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Fälgfixarna i Helsingborg breddar fälgar.Och vem i Sverige som kan bredda fälgar?
Ex C5 Z06 2002
Har hittat en firma i USA Hurron speed som även har Lewis bak skärmar men frakten blir dyrare än vad skärmarna kostar så det blir till att ta en funderare.Har pratat med firman i Helsingborg och de skulle återkomma men utan resultat så de var nog föga intresserade av jobb eller lämna ett pris,märkligt kan man tycka.Pratade även med en som heter fälg doktorn men han kunde inte få upp 20" i sin svarv men dock ett svar.Någon som har andra tips?
Mats
Mats
Ja de är tråkigt de där med skärmarna, har varit sugen ett tag jag också, men som sagt dom är inte billiga, när man betalt frakt tull och moms :S Så de blir kanske bygga ett par egna i vinter ;P
Corvette C5 Targa -00 TeamDuja.se
Har inte med skärmar att göra
men Intera gör våra fälgbreddningar här i Stockholm (http://www.intera-sverige.se), jag har aldrig varit missnöjd med något av de jobb de gjort åt oss.
Snygga bakskärmar(+30mm) http://shop.vette.se/corvette-c5/exteri ... armar-30mm

Snygga bakskärmar(+30mm) http://shop.vette.se/corvette-c5/exteri ... armar-30mm
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Hej Anders.Har du skärmar på lager?vad går frakten på till Trelleborg?Vad tror du blir bäst i bredd till dessa skärmar,jag har idag 20x10?
Mats
Mats
Det brukar vara 2 veckors ledtid i USA sen 6-9dagar till oss.mpe skrev:Hej Anders.Har du skärmar på lager?vad går frakten på till Trelleborg?Vad tror du blir bäst i bredd till dessa skärmar,jag har idag 20x10?
Mats
Du kan ha upp till 12" breda fälgar bak utan problem, jag har dock inte provat med 20"*12" så det törs jag inte säga något om. Det som är avgörande är totala höjden på den fälg/däck kombination som du tänkt dig.
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
Ibland har man tur .... jag har en C5a inne samt en uppsättning C6 Z06 fälgar med däck - storlek 20*12 med 345/20*20 däck 
Jag försökte ta kortet i linje med skärmkanten så du ser hur det sticker ut på en original C5. Bilen har inte satt sig ordentligt för den har hängt på lyften så de sticker kanske ut nån mm mer än vad det blir när den rullat en bit. På insidan så är det ca 10-15mm kvar till att den tar i innerskärmen, observera att jag satte dit 4mm spacers men det bör nog fungera utan dem även om det blir tight mot innerskärmen.

De sticker ut något mindre än 30mm så det bör fungera med den breddade skärmen.

Jag försökte ta kortet i linje med skärmkanten så du ser hur det sticker ut på en original C5. Bilen har inte satt sig ordentligt för den har hängt på lyften så de sticker kanske ut nån mm mer än vad det blir när den rullat en bit. På insidan så är det ca 10-15mm kvar till att den tar i innerskärmen, observera att jag satte dit 4mm spacers men det bör nog fungera utan dem även om det blir tight mot innerskärmen.
De sticker ut något mindre än 30mm så det bör fungera med den breddade skärmen.
Tack Anders för info med bilder.Hur gör man med inner skärmarna,passar de orginal till de bredda skärmarna?Är det någon speciell person som man skall prata med angående fälg breddningen på firman som du rek?
Mats
Mats
Det finns tyvärr inga färdiga innerskärmar som passar, de flesta använder originalinnerskärmen och låter det vara en springa ut till skärmkanten(syns ej) och jag vet en del som köpt tunn plast motsvarande den i innerskärmarna och fyllt ut från originalskärmen ut till kanten, de har då popnitat fast extraplasten i originalinnerskärmen - syns inte heller och det fyller då ut hela vägen om man nu är orolig för sprutet från däcket.mpe skrev:Tack Anders för info med bilder.Hur gör man med inner skärmarna,passar de orginal till de bredda skärmarna?Är det någon speciell person som man skall prata med angående fälg breddningen på firman som du rek?
Mats
Du kan prata med vem som helst på Intera, ring numret på deras hemsida.
Har sett dem och pratat med han som säljer dom.Tack för tipset.
Mats
Mats