Beställde från www.jegs.com förra året gick finfint hade grejerna hemma på en vecka ungefär
Bara man beställer från en känd firma så ska det inte va några problem
Hej
Vi har beställt från massor av firmor i USA...Summit, SDPC, Zip, Ecklers m..m......och det har funkat kanonbra. Bara knappa in det man ska ha på deras hemsidor så kommer UPS eller nåt annat fraktbolag hem med paketet.....(oftast ganska snabbt om de har allt i lager)
Nån försäkring har aldrig vi använt.....vet ej om det finns när man beställer på nätet?
Tänk bara på att ha pengar inne på kontot innan du beställer från Summit för de kollar det med en gång......'
Har äntligen mailat iväg min beställning till Tony på VB&P.
Hittils har mailkontakten med dom fungerat mycket bra, känner mig dock lite osäker på betalningsmetoden, maila över sitt kreditkortsnummer?
Känns inte så säkert, men ser till att bara ha precis tillräckligt med pengar på det kontot och det är ju ändå en seriös firma...
Återkommer med hur det gått när delarna kommit, ska skickas imorgon!
Verkar som BAX GLOBAL används.
Christian Larsson skrev:Har äntligen mailat iväg min beställning till Tony på VB&P.
Hittils har mailkontakten med dom fungerat mycket bra, känner mig dock lite osäker på betalningsmetoden, maila över sitt kreditkortsnummer?
Känns inte så säkert, men ser till att bara ha precis tillräckligt med pengar på det kontot och det är ju ändå en seriös firma...
Christian Larsson skrev:Har äntligen mailat iväg min beställning till Tony på VB&P.
Du fick rabatten från corvetteforum.com?
Jepp, fick deras 10% på alla delar som inte var på deras vinter-rea.
Bara hoppas att frakten inte blir så hög så kommer det sluta på bra pris det här
Vill man inte använda sitt "vanliga" kredit/betalkort så har ju bankerna speciella "Internetkort" som man kan ladda med den summa pengar man behöver. Personligen är jag mer oroad för att använda kortet i en vanlig affär än på Internet. Tappar man kvittot när man tankat bilen tex så kan den som hittar kvittot länsa kontot totalt utan att vara datahacker...
Jag rekommenderar Corvette Central om du skall köpa från USA, de skickar med vanlig post (US Postal Service) om man ber dem, och det blir oftast klart billigast.
Peter skrev:Senast jag beställde från vbp så hade jag grejorna efter 2 dar..Dom skickade med express
Jag har ingen brådska med mina delar, har sagt till dom att hellre ta billigt än snabbt
Men vi får väl se, kanske har dom i nästa vecka iaf
Då ska bärarmarna vara målade och klara för återmontering
Kommer du ihåg vilket bolag dom skickade med till dig?
Snacka om att man längtar till provkörningen, nya polybussningar, hårdare fjädrar och dämpare
Johan Fräjdin skrev:Vill man inte använda sitt "vanliga" kredit/betalkort så har ju bankerna speciella "Internetkort" som man kan ladda med den summa pengar man behöver. Personligen är jag mer oroad för att använda kortet i en vanlig affär än på Internet. Tappar man kvittot när man tankat bilen tex så kan den som hittar kvittot länsa kontot totalt utan att vara datahacker...
Jag rekommenderar Corvette Central om du skall köpa från USA, de skickar med vanlig post (US Postal Service) om man ber dem, och det blir oftast klart billigast.
Mattias skrev:
Detta med att det skall skrivas som gåva. Skall man göra det??
Vad har Varvräknarvajern för kod eller hur hittar man en? (kan Hansen få tag på det?)
Om en paket tulldeklareras som "gift" så slipper du betala tull och moms. Detta funkar om det är en privatperson du handlar av, men de större postorderfirmorna kommer inte att fuska med tulldeklareringen även om du ber dem.
Gå in på onlinekatalogen hos ecklers/zip/corvettecentral och sök på "tach cable" så hittar du varvräknarkabeln.
Var inne och tittade på Eckler´s då frågan angående sändning som gift skall gå eller ej!
Eckler´s verkar faktist ha det så att de kan skicka det som gift, kan detta värkligen stämma?
Mattias skrev:Var inne och tittade på Eckler´s då frågan angående sändning som gift skall gå eller ej!
Eckler´s verkar faktist ha det så att de kan skicka det som gift, kan detta värkligen stämma?
Man ska skriva varuprov, fast på utrikiska, på kartongen:D.. hörde nånstans att de inte var momspliktiga över huvud taget..
Om tullen öppnar eller inte... tror att de har slutat med det det är speditörerna som sköter all tullhantering nu.. och dom brukar inte kolla på paketen..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
Ringde till tullen och frågade om det där en gång. Gränsen för tull och moms är kring 400 kr för privatpersoner, men 500 kr (har jag för mig att det var) om man har handlat på Ebay(!). När jag frågade varför det är så och även påtalade att många postorderföretag i USA säljer via Ebay hade tulltjänstekvinnan inget svar. Sen är det även så att tull och moms inte räknas på det överskjutande beloppet, utan en sändning som kostar 401 kr skall man i teorin betala 100 kr moms på, men en som kostar 399 blir "gratis".
Jag har skickat en massa prylar som "gift" och aldrig fått något kontrollerat. Risken är nog minimal.
Ingen som provat att handla av Ecklers och klicka i gift-rutan?
Det kanske bara betyder att dom slår in ens nya headers i ett snyggt paket med snören...