complete system cleaner ett antal gånger verkar inte fungera på min
bil, så nu tänker jag byta givare,, någon som vet vilken sida på tanken.
De finns ju 2st armaturer, har fått för mig att de e den vänstra!!
någon som vet!! Ha en go sommar

Ja jag menar den från GM!C5Z06 skrev:Menar du den uppdaterade från GM? I så fall, hur skall man kunna göra det själv med hjälp av en instruktion?C5LKPG skrev:Det finns en programvara som man kan uppdatera bilen med.
Jag har en instruktion på detta som jag kan maila om du vill.
Har samma problem men har inte tagit tag i det än.
Tack för infogunmetalgrey skrev:Hej, den sitter på vänster sida, ta bort vä bak hjul + alu skyddet så ser du armaturen.
lossa skruvarna dra ut den en liten bit så ser du vart du ska göra rent!!
jag körde tills färdatorn visade tom tank, sedan hissade jag upp bilen bak så mycke de bara gick!!
lycka till.
Hej! Och min från full till halv tankgunmetalgrey skrev:Hej Ubbe, min tankmätare fungerade från halv tank till tom!!
så de va inga problem oooo.
velasoraptor skrev:Min tankmätare gick ifrån full till lite under halv tank innan mätaren gav med sig och gick ner på 0.Jag hade detta problem i nästan hela första sesongen jag ägde Vetten.Men jag körde sedan med St1 (finns hos mekonomen som jag sagt tidigare)i kanske i 10 tankningar.Men sedan började tankmätaren fungera.Den har nu gjort det sedan dess utan problem.Ha tålamod.Man måste fylla på Redline St1 för oxid i en 3-10 tankningar om det är illa.Fungerar det inte efter så många påfyllningar så måste givaren bytas.ST1 är till för att ta bort oxid.Detta är det enda kända medlet som jag vet fungerar och som säljs i Sverige.Jag kör också på V-power och har så alltid gjort.Så detta är absolut värt att prova.Lycka till!!
Kenta C5 Z06 2004 Ls7 555hp 715nm (470rwhp 612rwnm)
Hej!Zeb skrev:När vi ändå är inte på bensintanken.
Nån som har en ritning på den? Eller vet hur den är uppbyggd? Big fat övre del å tiny winy nedre del?
För jag kommer ca 400km på första halvan ( när jag kör motorväg) men inte mycket mer än 100-200km på sista halvan.
Går iallafall väldigt fort från halv tank till tom.
Service Information 2005 Chevrolet Corvette | Corvette (VIN Y) Service Manual | Document ID: 2061828
--------------------------------------------------------------------------------
#05-00-89-078B: GM Fuel System Treatment PLUS, Fuel Sending Unit Corrosion and Fuel System Deposits - (Feb 6, 2008)
Subject: GM Fuel System Treatment PLUS, Fuel Sending Unit Corrosion and Fuel System Deposits
Models: 2008 and Prior GM Passenger Cars and Trucks (including Saturn)
2008 and Prior HUMMER H2, H3
2005-2008 Saab 9-7X
--------------------------------------------------------------------------------
This bulletin is being revised to add model years. Please discard Corporate Bulletin Number 05-00-89-078A (Section 00 -- General Information).
Important : The GM Fuel System Treatment PLUS is not recommended for use with diesel fuel. The GM Fuel System Treatment PLUS is specially formulated for use in gasoline and/or E85 fuels.
GM Fuel System Treatment PLUS
GM Fuel System Treatment PLUS, P/N 88861011 (for U.S. ACDelco®, use 88861013) (in Canada, 88861012), is now available for use in gasoline engines.
Added Benefits and Uses
The PLUS portion of GM Fuel System Treatment PLUS is the addition of a filmer additive that, when used regularly, can protect fuel system sending units from the corrosive effects of certain sulfur contaminants found in some of today's gasoline.
Sulfur contamination can disrupt electrical continuity of certain fuel sending units and lead to erratic or false fuel gauge readings. With scheduled usage, GM Fuel System Treatment PLUS protects against the effects of harmful sulfurs in gasoline.
The Four Benefits
Just pour in one bottle of the GM Fuel System Treatment PLUS into the fuel tank when refueling around each oil change interval:
• Cleans -- Sulfur corrosion from fuel gauge sending units.
• Prevents -- Harmful sulfur components from attacking sensitive fuel system electronics.
• Protects -- By coating metallic surfaces of the fuel system.
• Removes -- Engine deposits left from use of poor quality fuels.
Parts Information
Part Number
Description
88861011 (for U.S. ACDelco, use 88861013)
(in Canada, 88861012)
GM Fuel System Treatment PLUS
GM bulletins are intended for use by professional technicians, NOT a "do-it-yourselfer". They are written to inform these technicians of conditions that may occur on some vehicles, or to provide information that could assist in the proper service of a vehicle. Properly trained technicians have the equipment, tools, safety instructions, and know-how to do a job properly and safely. If a condition is described, DO NOT assume that the bulletin applies to your vehicle, or that your vehicle will have that condition. See your GM dealer for information on whether your vehicle may benefit from the information.
WE SUPPORT VOLUNTARY TECHNICIAN CERTIFICATION
© 2009 General Motors Corporation. All rights reserved.