I dag var det så dags för vår-släpp på C5'an. Det var minst sagt spänd förväntan som rådde måste jag säga! Inte minst efter allt man har läst om mystiska elekronikfel, med allt från motorer som inte startar till nyckelfjärrar som inte funkar, efter att man har haft batteriet frånkopplat! Skulle bilen överhuvudtaget gå att starta..?
Men det skulle visa sig att alla farhågor kom på skam! 350'n hoppade igång utan minsta tvekan. Gick jämnt och fint från första början. Allt funkade precis som det skulle! T.o.m. minnet till förarstolen, klimatanläggningens inställningar och de förprogrammerade radiokanalerna fanns kvar!!

Det enda (ja, det absolut enda) som jag behövde göra vara att ställa klockan!

Luften i de inställbara svankstödskuddarna i elstolarna fanns kvar! Alla mätare och instrument visade helt rätt! T.o.m däcktrycksmätarna visade helt rätt efter nån km körning (däcktrycket hade inte ändrat sig ett gram under vintern, lade in 2,5 kg runt om). Inga konstigheter alls alltså.
Visst, man skall inte förvänta sig annat heller, men det finns en hel del skräckhistorier "därute" så jag tror att det finns många som drar sig för att ens koppla ur batteriet... Men, som ni ser, det behöver inte hända nå't konstigt alls!
(Min C5'a är en välskött USA bil, årsm. -04 med 6000 mil på mätaren. Gått i Sverige i några år.)
Lycka till alla Corvettevänner!
Mvh Magnus