Hej
Har en BB med headers som jag nu skulle byta stift på,men hittar inget verktyg som passar -trångt!
Hade ur motorn förra vintern och då med headers bort var det inga problem.
Verkar inte heller som om jag får ur headers utan att ta bort stiften.
Några tips?
/mats
Tändstiftshylsa
Re: Tändstiftshylsa
Att det inte går att ta ur heddersen utan att först ta ur stiften får man nog leva med.
Risken är att man knäcker ett eller flera om man fuskar där.
Vad har du för hedders och var på dessa är det för lite plats?
Jag har tidigare haft Hedman 1-7/8 och har nu Hooker Supercomp 2-1/8 och har inga problem att få ur stiften..
Har en gammal billig hylsnyckelsats som funkar OK men man får välja tillbehör (kort förlängare eller led) beroende på vilket stift man ska byta.
//Ricky.
Risken är att man knäcker ett eller flera om man fuskar där.

Vad har du för hedders och var på dessa är det för lite plats?
Jag har tidigare haft Hedman 1-7/8 och har nu Hooker Supercomp 2-1/8 och har inga problem att få ur stiften..
Har en gammal billig hylsnyckelsats som funkar OK men man får välja tillbehör (kort förlängare eller led) beroende på vilket stift man ska byta.
//Ricky.
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

-
- Corvetteexpert
- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Tändstiftshylsa
Hade också problem med att det var trångt att få ur stiften. När jag körde med 1/2" hylsa fick jag kona ändan emot spärrskaftet samt köra med en kort förlängare. (Slipade med en vinkelslip bort det på hylsan som låg mot headersen). Sen provade jag 3/8" hylssats och den funkade bra utan större modifiering.
//Lasse
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Tändstiftshylsa
Tack för info Lasse, värt att prova.
Märke på headers vet jag inte.
/mats
Märke på headers vet jag inte.
/mats