Jag tycker det känns som det fattas nått runt fläkten, ska det inte sitta en kåpa eller liknande som styr luften genom kylaren?
Det är en 74:a.
Ha det gott!

magnum skrev:Hejs
Det ska sitta en stor plast kåpa, som det är nu så kyler fläkten inte bra! Plastkåpan gör ju så att den tvingar luften att gå genom kylaren, utan den så fläktar det bara runt luft från alla håll.
Det kanske är ett billigare och bättre sätt att byta till elfläktar!
Ha de
Kjell

Ricky skrev:Jag satsade på detta SPAL lyxfläkt-kitt med kåpa och termostat och kan efter en sommars hårdkörande intyga att de gör ett utmärkt jobb.
http://www.ecklerscorvette.com/corvette ... -1982.html

Ricky skrev:Motorfläkten är borta och inga problem att montera.
Jag satte termostaten i ett block/rör på den övre kylarslangen.
Så här ser det ut.

magnum skrev:Hejs
Jag kör med Biltema fläktar som styrs av 2st givare med lite olika temp samt ett dubbelrelä allt från Biltema.
Jag har dessutom en brytare i bilen som startar den ena fläkten och sen har jag kopplat den andra fläkten så den startar när ac kompressorn startar.
Ha de!
Kjell

axelg89 skrev:Hej,
Har du problem med temperaturen som den är? Min bil ser ut på samma sätt och funderade på att åtgärda det. Efter att ha kört en sommar och insett att även i sommarköerna så rör sig inte mätaren (blev så misstänksamatt jag var tvungen att kontrollera mätaren men den verkar stämma
) så har jag iaf bestämt mig för att lägga det längre ner på prioriteringen..
Sen är det iof snyggt med originalkåpan tycker jag![]()
Mvh