Hej !
Har konstaterat att relä/säkringshållaren i coupen har fått
spelet,eller aphjärnan däri...Bytte den satte i en ifrån 07
och vips va dem saknade funktionerna på plats igen.(dörren gick inte att öppna samt elhissen höger gick bara ifrån förarplats och tändningsläge nåt tjall på bagageöppningen)
Nöjd i flera minuter tills "locked" dök upp och det gick inte att starta bilen.Jag försökte aktivera den nya enheten genom att vrida bagagenyckeln 5 ggr/5sek för att 0 ställa gamla inställningar och få igång den nya med gamla fobbarna.men det önskade meddelandet dök inte upp.
Frågan är alltså har jag några alternativ?eller har jag missat nåt?? Batteriet är ok!
Hej ! Ny på forumet, någon som har några tips?
Hej ! Ny på forumet, någon som har några tips?
C6-06 Bla,Joakim S
Re: Hej ! Ny på forumet, någon som har några tips?
om det är en Europabil fungerar inte den sekvensen, du MÅSTE till en GM verkstad för att få datorerna upplåsta, jag kan rekommendera Dennis på Svenska bil i Akalla om du finns i Stockholmstrakten.
Tyvärr blir det bärgare/släp nu, vill minnas att även om du sätter tillbaks den gamla så kommer bilen vara låst
Tyvärr blir det bärgare/släp nu, vill minnas att även om du sätter tillbaks den gamla så kommer bilen vara låst

RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
den rekommendationen behöver du validera. åkte dit o blev tusen spänn fattigare samt fick ett oproffsigt bemötande.
Exclusive cars fixade problemet utan strul den ggn.
Man måste prata direkt med Dennis annars får man Saab/Opel mottagande ....kuggen skrev:den rekommendationen behöver du validera. åkte dit o blev tusen spänn fattigare samt fick ett oproffsigt bemötande.

Jag har enbart positivt att säga om Dennis, Exclusive är också duktiga men de är på fel sida om stan för mig så jag har inte haft anledning att prova.
Jag har haft med både Svenska bil och med Exclusive Cars att göra och har fått mycket bra bemötande hos båda. Det är väl som vanligt, det jobbar olika människor på samma företag och en del är bra och en del är kass. Jag har för övrigt fått mycket bra bemötande hos Vette.se med så jag har ingen att klaga på.
På min firma är vi 93000 pers så vi är nog alla sorter.

På min firma är vi 93000 pers så vi är nog alla sorter.

Mvh
Thomas
Thomas
Tack för svaren!
Jo det är en usa import,bilen går igång med den ursprungliga enheten,och likaså behåller dem gamla felen.finns i kalmar så
får hoppas på några fler tips innan man börjar kuska land o rike.Nästa steg tänkte jag byta dem tre relän som sitter på kretskortet,som styr dörrar och bagagelucka.Så får man väl se om den accepterar den operationen!
En sak till ser att spegeln till HUDen har lossnat och kommit ur position,Tar man sig in via instr panel eller kommer man
åt ovanifrån, någon som testat det?
Jo det är en usa import,bilen går igång med den ursprungliga enheten,och likaså behåller dem gamla felen.finns i kalmar så
får hoppas på några fler tips innan man börjar kuska land o rike.Nästa steg tänkte jag byta dem tre relän som sitter på kretskortet,som styr dörrar och bagagelucka.Så får man väl se om den accepterar den operationen!
En sak till ser att spegeln till HUDen har lossnat och kommit ur position,Tar man sig in via instr panel eller kommer man
åt ovanifrån, någon som testat det?
C6-06 Bla,Joakim S
-
- Corvetteälskare
Om du blir tvungen att demontera hud:en måste du lossa hela instrumentbrädan.
Kan ju alltid prova att komma åt bakom instrumenten, det måste endå bort om du ska riva vidare..
Behöver du hjälp att demontera instrumentbrädan finns det bra beskrivet i instruktioner för efter installation av hud.
Kan ju alltid prova att komma åt bakom instrumenten, det måste endå bort om du ska riva vidare..
Behöver du hjälp att demontera instrumentbrädan finns det bra beskrivet i instruktioner för efter installation av hud.
Corvette C6 Procharged
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
798hp/1121nm
Följ projektet mot sveriges snabbaste Corvette 201?.
-
- Rookie
- Kontakt:
Jag lämnar in min på Bil & Maskin i Alvesta. Michelle där är kunnig på C6orna å ja tror även att Vette Småland fixar lite med mjukvaruuppdateringar hos han!
/Jon
/Jon
C6 - DTS LT Headers - MAM CB - Vararam - FAST 102mm - Predator Custom tune = +370whp / +506wnm = Handikappsfordon
http://www.garaget.org/?car=198094
http://www.garaget.org/?car=198094