Felkod 15
-
- Corvetteälskare
Felkod 15
Hej.
Vad innerbär felkod 15. Jag misstänker tempgivarfel. Stämmer det?
Vad innerbär felkod 15. Jag misstänker tempgivarfel. Stämmer det?
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Re: Felkod 15
Corvette C4 -84
CCS 3414
CCS 3414
-
- Corvetteälskare
Hej.
Tack för detta latsmurfen. Men är det den givaren som sitter i uppkant bakåt på höger sida? Och vad betyder koden exakt på svenska?
Leif.
Tack för detta latsmurfen. Men är det den givaren som sitter i uppkant bakåt på höger sida? Och vad betyder koden exakt på svenska?
Leif.
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
-
- Corvetteälskare
Är det inte låg kylvätskenivå, eller är jag fel ute?Leif Eriksson skrev:Hej.
Leif.
/Benny
Röd Corvette C4 86:a CCS medlem 3091
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Intressen förutom Vetten är familjen och hundarna!!
Enligt manualen sätts DTC 15 om temperaturen varit under -49 gr i minst 2 sekunder.
Ja det står faktiskt -49 gr
Boken rekommenderar och kolla kablarna/anslutningar till temperaturgivaren.
DTC 15 betyder avbrott till givaren, DTC 14 betyder kortslutning till jord.
Kjelle C4/94
Ja det står faktiskt -49 gr

Boken rekommenderar och kolla kablarna/anslutningar till temperaturgivaren.
DTC 15 betyder avbrott till givaren, DTC 14 betyder kortslutning till jord.
Kjelle C4/94
-
- Corvetteälskare
Hej.
Har bytt givaren men felet finns fortfarande kvar. Är det en eller två kablar till givaren? Jag har bara en men det är ju liksom två stift och har en liten bit kabel som sitter i kontakten. Sedan efter byte av givaren så går fläkten direkt vid start. Det tror jag inte den gjorde innan.
Leif.
Har bytt givaren men felet finns fortfarande kvar. Är det en eller två kablar till givaren? Jag har bara en men det är ju liksom två stift och har en liten bit kabel som sitter i kontakten. Sedan efter byte av givaren så går fläkten direkt vid start. Det tror jag inte den gjorde innan.
Leif.
Har för mig att det bara är en kabel.
Det är ju liksom en jord som går ut i vätskenivån misstänker jag.
En fläkt ska ju gå när klimatanläggningen är igång,den andra kommer tämligen sent kring 100 graders temp drygt..
Har du brutit strömmen till batteriet en stund?,då ska gamla felkoder försvinna..
Det är ju liksom en jord som går ut i vätskenivån misstänker jag.
En fläkt ska ju gå när klimatanläggningen är igång,den andra kommer tämligen sent kring 100 graders temp drygt..
Har du brutit strömmen till batteriet en stund?,då ska gamla felkoder försvinna..
-
- Corvetteälskare
Hej.
Ja Ingo det får jag göra sedan när motorlampan slocknat och felet är åtgärdat. Men den tempgivaren jag bytte går ju till mätaren på instrumentpanelen. Det sitter ju en givare bredvid termostaten. Fick se idag att den kabeln hängde lös och kontakten trasig. Beställt ny givare.
Leif.
Ja Ingo det får jag göra sedan när motorlampan slocknat och felet är åtgärdat. Men den tempgivaren jag bytte går ju till mätaren på instrumentpanelen. Det sitter ju en givare bredvid termostaten. Fick se idag att den kabeln hängde lös och kontakten trasig. Beställt ny givare.
Leif.
-
- Corvetteälskare
Hej.
Ny givare problemet borta.
Leif.
Ny givare problemet borta.
Leif.