Jag gick ner i munstycken på primärsidan från org. 72 till70
, den går väldigt bra på låg och motor vägfart air/fuel ligger på 13,7-14,0
Men efter det , så när man trycker fullt så dippar air/fuel till minst 17,0/1 , den ska väl hamna på minst 12,7/1.
Är det powervalve tillskottsventilen som behöver ge tidigare ?
Holley 750 vacuum 3310.
/Christer
förgasar inställning ?
förgasar inställning ?
/Christer 
Re: förgasar inställning ?
Funderar på om du verkligen hittar all förklaring i PW:n. Jag tror inte att bränslemängden genom PW:n täcker upp för 5 steg oavsett när den öppnar.
Vad händer precis när du trycker till map acc pumpen? A/F borde blippa till på 11-nånting nån 1/10 sek efter du tryckt till.
Har du koll på när sekundärena öppnar? För lätt fjäder kanske?
/ Mr. Beam
Vad händer precis när du trycker till map acc pumpen? A/F borde blippa till på 11-nånting nån 1/10 sek efter du tryckt till.
Har du koll på när sekundärena öppnar? För lätt fjäder kanske?
/ Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
Re: förgasar inställning ?
Jag har en mjukare fjäder ska prova och sätta tillbaka org. fjädern.
Samt koppla in vacuum mätare så jag får koll på det också.
Samt koppla in vacuum mätare så jag får koll på det också.
/Christer 
Re: förgasar inställning ?
Jag nämde inte att jag hade bytt huset "Proform" från Summit , men nu har jag gått tillbaka till scratch.
Byggt tillbaka (750 vacuum"3310") m. choke huset , satt tillbaka org. munstycken som det var från början.
Mätt vakuum på tomgång m. driven i , den fladdrade runt 12hg det sitter en tillskottsvent. 6,5hg standard.
Ska ut å provköra m. fullgas idag.
Byggt tillbaka (750 vacuum"3310") m. choke huset , satt tillbaka org. munstycken som det var från början.
Mätt vakuum på tomgång m. driven i , den fladdrade runt 12hg det sitter en tillskottsvent. 6,5hg standard.
Ska ut å provköra m. fullgas idag.
/Christer 
Re: förgasar inställning ?
750 förgasare? Åker du 540 bigblock eller ska du varva 11000 ?
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Re: förgasar inställning ?
Vart lite fintad att köpa 750 för 10 årsen , nu när jag vet mer , skulle jag kunna gå ner i storlek min motor är en 400 smallblock 12,63sek/178Km 402.
Efter att jag byggde tillbaka min 3310 så går den klockrent på hela registret låg som fullgas.
Skulle nog funka bra/bättre med en 600-650 Holley eller likn.
/Christer
Efter att jag byggde tillbaka min 3310 så går den klockrent på hela registret låg som fullgas.
Skulle nog funka bra/bättre med en 600-650 Holley eller likn.
/Christer
/Christer 


