Hjälp! 350 spikar

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Jag har lite problem: Motorn börjar små spika när den är riktigt varm (över 200 grader F) kanske går för varm om man pressar den lite, går upp till 220 grader F = 105 grader C då spikar det när man gasar lite, kan även spika när tempen är på 200 F (uppförsbacke eller likande).
Motorn går dessutom oljämt på tomgång oavsett temp, dessutom när man ska accsa t.ex. från 80 km/t verkar det som den storknar någon tiondels sekund.

Fakta: 1969 350" block & 1969-70 toppar.
Holley 650 nummer 080555C förgasare.
Edelbrock Performer RPM Q-JET insug.
HEI fördelare.
Motorn är renoverad & trimmad av Appelgren 2001, där fick jag med lite bromsbänksprov data: 340 hk vid 5100 rpm, 385 lb-ft vid 3900 rpm, dessutom stod det: Hyd.kam 3/4, 16 grader utan vakum & accel tändstift nr 124.
Nu vet ju jag inte om det sedan 2001 har bytts ut några delar eller någon annan ändring!

Några andra saker som jag vill veta: Ska det vara vakum i slangen till fördelaren när motorn går på tomgång? Den sitter ansluten på högra sidan nästan längst fram på förgasaren, precis bakom flotörhuset på ett rör som är böjt 90 grader framåt, är det rätt?
16 grader förtändning utan vakum, kan det vara rätt?
Hur många grader är varje streck på "gradskivan" (den man riktar tändinställningslampan mot)?
Om man höjer tändningen t.ex från 16 till 18 grader går motorn kallare eller varmare då?

Hoppas ni förstår vad jag menar med detta, annars fråga mej så får jag förklara bättre (jag är inte så haj på vad saker heter)!

MYCKET TACKSAM FÖR SVAR!!!!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Hej!

Låter som den har för tidig tändning eller går mycket snålt. Prova med att ställa tändningen från 16 grader till 10 först. Går det bra så kan du börja backa upp emot 16 grader igen, tills den börjar knacka. Dra sedan fram 2 grader.

(PS om du har stroboscope lampa med "förtändning" så ställ den på noll först..)

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Ska det vara vakum i slangen till fördelaren när motorn går på tomgång? JA

Den sitter ansluten på högra sidan nästan längst fram på förgasaren, precis bakom flotörhuset på ett rör som är böjt 90 grader framåt, är det rätt?
Den ska sitta på passagerarsidan på metering blocket ovanför tomgångsnålen (meteringblock är den cm tjocka skivan mellan flottörhuset och "venturihuset")

16 grader förtändning utan vakum, kan det vara rätt?
Låter högt..

Om man höjer tändningen t.ex från 16 till 18 grader går motorn kallare eller varmare då?
Normalt sätt kallare, men du måste få bort spikningarna först och främst och då ska du minska (emot 0)

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Tackar Lasse

Nu har jag lite att gå på!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Har nu provat lite...
Sänkt tändningen till vad jag tror är c:a 13 grader (6,5 streck på skalan utan nuffror) spikningarna har upphört, men det konstiga är att den gick utan spikningar med accel 124 stift på c:a 18 grader (9 streck på skalan) nu med AC Delco R45S måste jag alltså sänka till 13 grader, så det måste vara en väldig skillnad på stift! måste nog hitta nya accel stift, var man nu får tag på dom? någon som vet?
Fanns inget vakum uttag på förarsidan, så jag satte vakum slangen på samma som går till automaten, vilket resulterade i att jag fick höja tomgången, ramlade ner på 500 rpm, motorn går nu bättre på tomgång dock inte helt jämt.
Jag justerade också vad jag tror är tomgångsmunstyckerna, blev ytterligare lite bättre! Men inte helt bra.
Vad kan menas med Hyd. kam 3/4????
Fortfarande något lite fördröjning när man kört i jämn fart en stund sedan trycker plattan i mattan...

Fortfarande tacksam för ännu mer hjälp!!!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Användarens profilbild
gbak
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 1722
Blev medlem: tor okt 14, 2004 13:12
Ort: Segeltorp
Kontakt:

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av gbak »

Gick din motor bra innan du bytte stift?
Vad är det för färg på stiften?

Innan du börjar fippla med tändningen så måste du kolla att du har rätt flottörnivå!

Kolla att du inte har glapp vid hävarmen/ställskruven som ligger mot accpumpen.
Igensatt bränslefilter kan också orsaka dina problem, men det är kanske inte troligt.
Om motorn storknar så tror jag den får för lite soppa under acceleration.
Om du har en förgasare avsedd för std motorer och motorn är trimmad så kan du behöva gå upp lite i storlekar på accpump munstycken, std munstycken mm.

Om du har vridit på fördelaren så har du nu också ändrat totala förtändningen, du bör ha ca 34-36* vid 2600-3000 rpm.
Det måste du också kolla upp!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

magnum skrev:Fanns inget vakum uttag på förarsidan, så jag satte vakum slangen på samma som går till automaten, vilket resulterade i att jag fick höja tomgången, ramlade ner på 500 rpm, motorn går nu bättre på tomgång dock inte helt jämt.
Det finns flera olika vakumm uttag på förgasaren, som tar vakummet från olika ställen med olika karaktäristik. Du måste välja rätt här. Varierar något på Holley modell men på min finns lämpligt vakumm:

1. på passagerarsidan på metering blocket ovanför tomgångsnålen (meteringblock är den cm tjocka skivan mellan flottörhuset och "venturihuset
2. det ena av två uttag på framsidan av baseplate/trottleplate.

Precis som qbak sa så skall du kolla glapp i länkaget emot accpumpen / gå upp ett par snäpp i munstycken / eller börja tuna med andra accpumpskammar och squiters (den eller de som sprutar ut soppa i venturina)

Håll koll hela tiden på vad du gör, så du kan backa tillbaka. Loggblad:

http://www.eklunda.se/lasse/grafik/div/dp.xls

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs igen

Vakumet: Jag har ett uttag på meteringblocket på högersidan ovanför tomgångsnålen ett rör som är vinklat 90 grader framåt men där finns inget vakum, där satt fördelar vakumet från början innan jag började mecka, så nu har jag satt fördelarvakumslangen på insuget = fullt vakum!
Nu är ju frågan: Ska det vara fullt vakum eller reduserat?? Funkar ju som sagt bättre på tomgång nu!

Tändstiften chokladbruna eller kanske lite ljusare.
Motorn gick bra innan stift byte utom att den gick oljämt på tomgång, inga spikningar, tyvärr slängde jag ju dom gamla stiften innan jag märkte problemet med spikningar, bytte först till AC Delco R43S stift då gick den som en diesel när motor tempen kom upp, bytte sedan till AC Delco R45S blev mycket bättre, men inte helt utan spikningar så frågan vad hade jag för stift innan? Det var Accel stift i alla fall men vilket nummer? Kan det vara Accel 124 som Appelgren har skrivit på dynotest papperen 2001??? Jag har försökt översätta stiften på cross-referens sidor på internet men får inget bra svar där, T.ex. Ac Delco R43S = Accel 124 = AC Delco R45S Detta stämmer ju inte!

Accpump: Jag har nog ett litet glapp mellanhävarmen/ställskruv och accpump, så det ska jag justera i morrn tror jag, ska det bara ligga emot eller ska det spänna lite?

Så det här med grader tändning: På min motor är det bara ett streck på svängningsdämparen och sedan en plåt med gradstreck fastskruvad bredvid,
Plåten har bara streck, inga siffror så jag vet inte hur graderingen är, misstänker dock att varje streck är två grader, inte alls säker på detta!
Jag vet dock hur det var justerat från början!

Tack igen Lasse!
Tack Gbak!

Ännu mer tips mottages tacksamt!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Nu är ju frågan: Ska det vara fullt vakum eller reduserat?? Funkar ju som sagt bättre på tomgång nu!

Reducerat!

Accpump: Jag har nog ett litet glapp mellanhävarmen/ställskruv och accpump, så det ska jag justera i morrn tror jag, ska det bara ligga emot eller ska det spänna lite?

Lite i spänn är bättre än glapp.

Så det här med grader tändning: På min motor är det bara ett streck på svängningsdämparen och sedan en plåt med gradstreck fastskruvad bredvid,
Plåten har bara streck, inga siffror så jag vet inte hur graderingen är, misstänker dock att varje streck är två grader, inte alls säker på detta!
Jag vet dock hur det var justerat från början!

På min är 8 grader = 16 mm, dvs 1 grad = 2 mm. Beror ju lite på diameter på dämparen, men bör kunna de dej en bra fingervisning.

Min " plåt" har sågtandad kant. Första toppen nerifrån är 4, nästa 0, 4, 8, 12 och översta sista 16 grader

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Kanske långsökt med tanke på att problemmen började vid byta av stift, men ändå kanske värt att kolla, då det inte är svårt.

Fördelaren har 2 bussningar och 2 fjädrar. Bussningarna "begränsar" förtändningen på högre varvtal, så att du kanske får 20 grader mer än på tomgång vid 3000 varv eller så...
Fjädrarna begränsar så att inte vikterna slår ut vid för lågt varvtal.

Om något av dessa saknas eller är slitet, kommer du få högre förtändning än vad det var tänkt, och spikningar på köpet.

Ta isär fördelaren och kolla att allt sitter där det ska..

Som Gbak skrev ska du ha 34-36 grader vid 2500-3000 varv. Obs detta med vakumet urkopplat. Annars får du högre ändå..

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Tackar Lasse, nu har jag lite att göra i helgen!
Ska kolla allt detta sen återkommer jag med resultatet.

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Tjena!

Vill du ha mer att kolla kan du kolla backventilen för accpumpen. Den sitter i nedsänkningen i flottörhuset. På senare årtionden är det ett gummiparaply som kan var dåligt vilket gör att du får mindre soppa vid acc. På tidigare årtionen... av förgasare är det en kula. Kulan är ingen bra konstruktion, så har du en sån skulle jag köpa nytt flottörhus..

Kolla även flottörnivåerna. Har du elpump kan du ha motorn av. Mekpump får du skvalpa bensin med motorn igång... Soppa ska nå upp till hålet och justeras med skiftnyckel och skruvmejsel på ovansidan. Pss.. det är muttern som ställer nivån. Skruven är bara en låsskruv.. om jag minns rätt.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Jaha, du bara ställer till en massa arbete...
Nä då, det är jätte bra med info så jag har något att gå efter!
Tack än en gång Lasse!!!
Ska kolla upp detta också, troligtvis i helgen, återkommer med resultat.

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs igen

Nu har jag börjat fundera lite...
Har ju läst här på forumet om varmt motorutrymme och kalluftsinsug, så nu har jag köpt två stycken el-fläktar sedan har jag också en orginal luftburk med snorkel som från början var tänkt att gå över orginal fläkten och ta kall luft därifrån, detta passar dock inte min kylarram troligen från sen C3:a, men får man bort orginal kylfläkt och kåpa så ser det ut att passa mellan kylaren och ramen, så detta ska jag prova! Förhoppningsvis klart innan sommarmötet.
Vad tror ni, kan det hjälpa även mot spikningar om motorn går lite kallare?
Jag hoppas och tror det, det blir j-ligt varmt i motorutrymmet!

Ha de

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Osäker på om det kan göra så mycket så att spikningarna försvinner.
Spikar maskinen när den är runt 180-200 fahrenheit? Hur högt kommer du upp i när du kör?

Har du tätning runt om kylaren inkl huv och kylare? Om inte smiter en hel del luft till ingen nytta..
Ska du köra husvagn får du nog kolla över det mesta ;-)

Du får nog ta spikningarna i sig och kylningen separat, tror jag.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Spikar över 200F, rättså tätt runt kylaren, några små hål finns det ju, men inga stora, ställde tillbaks tändningen till ursprungsläge idag samt bytte luftburk till den sena C3 orginal med snorkel och drog en slang från den till nästan ner i marken och nu går inte tempen upp så mycket (strax under 200F) och spikar mindre! ännu kallare i motor utrymmet kanske hjälper än mer. Nu kanske jag skulle gjort en sak i taget, men nu blev det som det blev!
Jag är ju givetvis lite orolig för husvagns dragning å andra sidan håller jag mej under 100 km/t är det inga problem med varken spikningar eller hög temp, det kommer först när jag anstränger motorn lite... inga problem med exempelvis cruising. Ja, vet i f-n vad man ska tro, kanske försöka hitta Accel 124 stift (om det nu var 124) å prova efter som den gick bra då trots obefintligt vakum, ja, förutom tomgången då som förresten har blivit mycket bättre nu med vakum och justerande på tomgångsmunstyckerna.
Det där med accpumpen blev också mycket bättre med lite justering!!

Tack Lasse!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Hej,

Har du kollat detta: Som Gbak skrev ska du ha 34-36 grader vid 2500-3000 varv. Obs detta med vakumet urkopplat. Annars får du högre ändå..

"Manual"... för att sätta rätt timing. Kolla: Setting Engine Timing och Distributor Vacuum Advance Control Unit Specshttp://www.corvette-restoration.com/res ... ticles.htm

Amerikansk norrman, som vet det mesta om detta ;-)

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Ja, jäklar så enkelt att veta var 36 grader är, omkretsen delat med 10 ha, ha, hade jag inte tänkt på alls! Ibland är det totalt stillestånd i det lilla hjärnkontoret!
Ska kolla detta så fort jag hinner!

Tack Lasse & Gbak!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Har nu monterat dubbla el fläktar med 2 st givare en 95 grader & en 96 grader samt manuell styrning av fläkt 96 grader med knapp & ac styrning av fläkt 95 grader (startar samtidigt med ac:n).
Monterat kall lufts insug orginal från sen C3:a, tagit bort spjäll som satt i snabeln.
Justerat tändningen till 36 grader vid c:a 2600 varv, var dock ganska bra inställd från början, 38 grader.
Fungerar nu förträffligt, inga spikningar, tempen går inte upp så högt, går bra att dra min lilla smv efter också, dessutom tycker jag att det blivit mer drag i maskineriet!

Tack för hjälpen!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Schysst, då får du komma och hälsar på PowerMeet med husvagnen :mrgreen: .

Corvette Aros bokar gemensam lördagsmiddag på Djäkneberget (precis ovanför cruisingen). Alla är välkomna i mån av plats och det har inte varit helfullt ännu vad jag vet...

http://www.corvettearos.com/

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Har inte tänkt på power meet ännu, men man vet ju aldrig, jag har banne mej inte varit på big meet sedan 1987, skandal...

Sunne då, kommer du dit lasse?


Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Nix, bokad på annat. Och det är kanske tur det för jag brukar bli så lommhörd på långresor... :shock:

Var där 2004 dock.

Sen -87 har det vuxit en aning............ Då var det "bara" lite raggare... ;-)

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Jo, f-n jag har semester då, ska ta mej en funderare på detta! Det kan ju va trevligt att gynna Kjell Gustavsson lite, he he.
Var ställer man upp sitt lilla ägg? Inne på området (går det?) eller något bättre förslag?

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs

Motorn går nu mycket bra, snart dax för sunne resan 50 mil enkel, så nu kommer det verkliga testet...

Lasse, hur är det med husvagns camping möjligheter i Västra Aros?

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
StingrayRacing
Corvetteexpert
Corvetteexpert
Inlägg: 755
Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
Ort: Västerås

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av StingrayRacing »

Hej,

Dålig pejl på det, då jag det var länge sen jag campa här, men jag vet att det brukar vara fullt överallt lång innan... Ska ta en funderare på om jag kommer på nåt bra.

//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Kjell.Magnusson
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Inlägg: 3117
Blev medlem: fre sep 17, 2010 8:26
Ort: Trekanten

Re: Hjälp! 350 spikar

Inlägg av Kjell.Magnusson »

Hejs igen

Lysande Lasse!

Ha de!

Kjell
Ha de! Kjell
CCS 3315
blue 1981
Skriv svar