Hej,någon som kan tipsa mig om byte av bakhjuls lager.Har demonterat bak hjul och broms ok och släppt på handbroms wire.Därefter behöver jag hjälp.Tack på förhand.
Mats
bak hjuls lager
Re: bak hjuls lager
Hej!
Tyvärr en operation som kräver specialverktyg, både för demontering och montering. Sök på forumet.
Pär
Tyvärr en operation som kräver specialverktyg, både för demontering och montering. Sök på forumet.
Pär
Turbojet skrev:Hej!
Tyvärr en operation som kräver specialverktyg, både för demontering och montering. Sök på forumet. Du måste schimsa in lagren till rätt spel.
Pär
Hej,
Jag håller på att skruva i hop det sista nu av denna operation...
Skall du byta lager med TA:n fortfarande fast på bilen? Jävlas inte mer än nödvändigt - ta ur den med, det behövs i alla fall en översyn av bussningar och du måste vara noggrann när du sätter spelet (indikatorklocka), något du nog får svårt att vara om du ålar och bökar under bilen. Men fixa en tigersåg med långa blad först...
Här har du en bra länk till:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/ ... hp?t=77000
/ Mr. Beam
Jag håller på att skruva i hop det sista nu av denna operation...
Skall du byta lager med TA:n fortfarande fast på bilen? Jävlas inte mer än nödvändigt - ta ur den med, det behövs i alla fall en översyn av bussningar och du måste vara noggrann när du sätter spelet (indikatorklocka), något du nog får svårt att vara om du ålar och bökar under bilen. Men fixa en tigersåg med långa blad först...
Här har du en bra länk till:
http://www.digitalcorvettes.com/forums/ ... hp?t=77000
/ Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m
garaget.org
Tack för tips och bilder.Det ser lite svårt ut med tanke på att de verktyg har vi inte så det blir nog att lämna till verkstad och få hjälp med där.
Tack för all info. Mats
Tack för all info. Mats