Vridmoment?
Vridmoment?
ft./lbs är det vridmoment eller vad betyder det?
Re: Vridmoment?
Yep, ta det ggr 1.36 så får nu Nm..frisk skrev:ft./lbs är det vridmoment eller vad betyder det?
Kasta inte bäver i trähus.
Eller ladda ner http://www.joshmadison.com/software/convert/
- Fredriksson
- Corvettefantast

Re: Vridmoment?
äähum??... är det verkligen så... kW ggr 1,36 = hk känner man ju till..... fast det vore ju fränt om jag har 435 ft.lbs = 591,6 NmPeter skrev:Yep, ta det ggr 1.36 så får nu Nm..frisk skrev:ft./lbs är det vridmoment eller vad betyder det?
mvh Magnus
Corvette 454 LS5 -71 Såld!
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
Corvette Z06 -06 Såld!
Corvette 350 -72 Såld!
Corvette 327 -68
@Frisk:
Grrr då får du 100 mer än jag får...
Å andra sidan hur går det med din motor? Du kan få låna 350:n jag river ut nu en säsong om det drar ut på tiden hehe
/Terner
Grrr då får du 100 mer än jag får...
Å andra sidan hur går det med din motor? Du kan få låna 350:n jag river ut nu en säsong om det drar ut på tiden hehe
/Terner
Corvette BB -73 Coupe numera såld
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
Corvette SB -74 Coupe gul
Klimatkompenserar med biogas i bruksbilen! Men för säkerhets skull med både turbo och kompressor
jo.. ni som inte känner mig vid det här laget, bör ju veta att jag och bilar inte går ihop hehehe... motorn var ju av nån konstig anledning inte med i kontainern?? men nästa kontainer kommer nästa vecka nån gång och e den inte med där så kommer ni att kunna läsa om mig i tidningarna! = Mannen som gick bergsäkragång! ???
Detta sa dock min mekaniker till mig när motorn skeppades iväg från usa att han inte visste om den kom med i första eller nästa kontainer...
Men när den väl dyker upp... *Suck*... så kommer det att läggas in bilder
Detta sa dock min mekaniker till mig när motorn skeppades iväg från usa att han inte visste om den kom med i första eller nästa kontainer...
Men när den väl dyker upp... *Suck*... så kommer det att läggas in bilder