Hej,jag har funderingar på att importera en C5:a 01-04 från USA.Kan ni som gjort detta innan berätta om vad som behövs i pappers väg inför besiktning som jag måste ha med från landet over there,intyg eller vad,som tillhör bilen.All info tar jag tacksamt emot.
Mats
import hjälp
Re: import hjälp
Kolla med transportstryrelsen samt med exportrådet eller vad de nu heter, de som har koll på import och export mm.
Lycka till, vi importeras en Corvette C5 -99 för någon månad sen och det är regbesiktning på mångas =nervös
Lycka till, vi importeras en Corvette C5 -99 för någon månad sen och det är regbesiktning på mångas =nervös
ett tips är att importera den för eget bruk, då det finns lättnader för att få igenom bilen på reggbesiktningen. Försök att få med en hastighetsmätare som är EU anpassad, dvs visar topphastighet i km/h.
Jag tog in en bil via litauen och har fått en hel del problem med besiktningen för att jag tog den via företaget, eftersom det är mycket hårdare regler då.
Lycka till
Jag tog in en bil via litauen och har fått en hel del problem med besiktningen för att jag tog den via företaget, eftersom det är mycket hårdare regler då.
Lycka till

Antar att du redan läst här:
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... cument&m=2
Mer information om att importera Corvette får du om du söker import på det här forumet.
Lycka till
http://www.bilprovningen.se/externt/bpw ... cument&m=2
Mer information om att importera Corvette får du om du söker import på det här forumet.
Lycka till

Göran.S.CCS358, C4-88, C5Z06-03
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
EKERÖ BILVÅRD * DEKORTRYCK * LIGHT 4 YOU
CCS CORVETTE CUP;
Mantorp 2- 3 maj, Kinnekulle 30-31 maj, Knutstorp/SSM 3- 5 juli, Karlskoga/STCC 15-16 aug, Falkenberg 11-13 sept.
CCS TA SERIEN;
Kinnekulle 23 maj, Karlskoga 23 aug
Behöver du hjälp att hitta en bil och/eller få hjälp med frakten till sverige till vettig kostnad, så har jag en bra och pålitlig kontakt i USA.
Hör av dig på ford34hotrod@hotmail.com om du är intreserad.
Hör av dig på ford34hotrod@hotmail.com om du är intreserad.
Ford34 med LS1
Edsel 58 med ca 7000 mil på mätaren
BMW 585 IX toring
Lupo 3L drar 0.3L pr mil
Edsel 58 med ca 7000 mil på mätaren
BMW 585 IX toring
Lupo 3L drar 0.3L pr mil
Tack för alla tips och råd.Har nu köpt bil så får vi se om allt fungerar med transport annat.Tråden kan plockas bort.
Mats
Mats