reg.skylt
reg.skylt
Jag har fixat en ny reg.skylt till min C4, problemet är att den gamla skylten satt fast enbart med 2 rostiga skruvar nertill.
Är det någon som vet om det skall vara skruv eller ska det vara någon tum bult. Det följde med 4 st 5mm bult med skylten från transportstyrelsen, som naturligtvis inte passar.
Är det någon som vet om det skall vara skruv eller ska det vara någon tum bult. Det följde med 4 st 5mm bult med skylten från transportstyrelsen, som naturligtvis inte passar.
-
- Corvetteälskare
Re: reg.skylt
Hej Lelle B
Va lite kreativ å fixa dit den nya skylten utan att borra hål i den. Det går på ett enkelt sätt. Jag har inte borrat i någon skylt de senaste 10 åren
Leif
Va lite kreativ å fixa dit den nya skylten utan att borra hål i den. Det går på ett enkelt sätt. Jag har inte borrat i någon skylt de senaste 10 åren
Leif
-92:a Coupé Automat. Som jag gillar att "dumåka" med om jag inte har nå´t riktigt mål.......
Hej Leif
Tack för ditt inlägg , jag vet att en del använder dubbelhäftande tejp t.ex. men det är inget jag funderar på,
jag kommer att borra hål i nya skylten och skruva fast den.
Tack för ditt inlägg , jag vet att en del använder dubbelhäftande tejp t.ex. men det är inget jag funderar på,
jag kommer att borra hål i nya skylten och skruva fast den.
Många skyltar sitter ju med en ram,typ den amerikanska försäljare levererar,och den i sin tur brukar väl vara bultad..
Minns inte bultstorleken,men jag har umbrakobult (insex),så mm är ju rätt troligt ,iså fall M8...
Ska titta till bilen närmaste dagarna ,får kolla då..
Minns inte bultstorleken,men jag har umbrakobult (insex),så mm är ju rätt troligt ,iså fall M8...
Ska titta till bilen närmaste dagarna ,får kolla då..
Hej Ingo
Jag håller på att söka någon form av skylthållare, som passar till skruvhålen på bilen. Corvette klubben har en egen skylthållare men det står inga mått på dom, så jag får väl ringa och höra på måtten.
Jag håller på att söka någon form av skylthållare, som passar till skruvhålen på bilen. Corvette klubben har en egen skylthållare men det står inga mått på dom, så jag får väl ringa och höra på måtten.
En del åker till glasmästaren ber han form sy en plexiglasskiva som fyller upp hela utrymmet , så kan man skruva fast skylten i den. Så kan man lacka plexiglaset på fram eller baksidan i samma färg som bilen .
/Christer 

Formade en plexiskiva efter egna mått mellan baklysena som tonades svart och skruvades fast i chassit.. Skylten från vägverket sitter med dubbelhäftande tejp, fungerar klockrent!

http://www.garaget.org/Robie88
Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307
Big boys drive big toys!
Projektblogg på min Corvette!
https://forum.clubcorvette.se/viewtopic.php?t=9307
Big boys drive big toys!

Tack för alla tips, det ser riktigt bra ut med plexiglasskiva.
Ursäkta frågan men jag är en ovetande banktjänsteman. Var köper man plexiglas?
-
- Corvettefanatiker
Hejsan Strumpan !
Kolla Chrippes inlägg längre upp
!!
Lycka till !
Hälsningar / Peter A
Kolla Chrippes inlägg längre upp

Lycka till !
Hälsningar / Peter A
Oj, det här blev nästan pinsamt. Glasmästaren nästa...