BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Ni som kör med Gen V bigblock och manuell låda, hur har ni löst avsaknaden av det gängade hålet för kul-bulten till kopplingsarmen?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Finns adaptrar som man fäster i Spränkåpan som löser detta lilla problem. Tror att GMPP har det i sitt program.
Kasta inte bäver i trähus.
Re: BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Tack.Peter skrev:Finns adaptrar som man fäster i Spränkåpan som löser detta lilla problem. Tror att GMPP har det i sitt program.
Klarar dock inte att hitta den hos GMPP.
Däremot har jag hittat något på denna site, men det framgår inte att den passar i min C3..
http://www.sdpc2000.com/details/scoggin ... nter/sdcbv
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Den där funkar nog kalas.
Kasta inte bäver i trähus.
Re: BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Ja det står ju att den passar Corvetter men det framgår inte vilka/vilken..Peter skrev:Den där funkar nog kalas.
Jag har mailat firman och frågat så det inte blir fel.
Kör du själv med Gen V maskin i din bil kanske?
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

Re: BB Gen V saknar hål för kula t kopplingsarm, hur lösa detta?
Har nu fått svar på min fråga om kopplings bracketten i länken och det ser ju lovande ut.
Min fråga:
Hi.
Im in the process of building a 454 Gen V engine for my Corvette C3,
1972 with a manual 4speed.
I now wonder if your "Clutch Pivot Ball Bracket for Corvettes" (Part Number:SDCBV) will be the proper "bolt on" bracket for my car/enging combo?
Svar:
Yes, that is what that bracket was made for. All of the clutches in the
later model vehicles are hydraulic.
Brian Gruben
Scoggin Dickey Parts Center
Min fråga:
Hi.
Im in the process of building a 454 Gen V engine for my Corvette C3,
1972 with a manual 4speed.
I now wonder if your "Clutch Pivot Ball Bracket for Corvettes" (Part Number:SDCBV) will be the proper "bolt on" bracket for my car/enging combo?
Svar:
Yes, that is what that bracket was made for. All of the clutches in the
later model vehicles are hydraulic.
Brian Gruben
Scoggin Dickey Parts Center
Ricky Berg.
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies
2012 - KM Oldies
2013 - KM Oldies
2014 - KM Oldies
1972 454 convertible.
CCS 3125.
E-mail: ricky.berg@clubcorvette.se
2011 - KM Oldies

2012 - KM Oldies

2013 - KM Oldies

2014 - KM Oldies

