Otroligt snabb leverans från VBP..!!

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Otroligt snabb leverans från VBP..!!

Inlägg av Joakim »

Hej!!

Beställde ett gäng grejer (45kg) från Vette Brakes & Products, Inc i tisdags eftermiddag.. via mail och döm om min förvåning då det ringer en kille i går förmiddag (torsdag) och säger att han har 4 paket att leverera....
Kunde tyvärr inte, så jag fick grejerna idag.... Helt otoligt, har dock ej hunnit kolla på dem än (kanske är det lådor fulla av sten.. :wink: )
Vet bara inte om jag ska våga kolla på fraktkostnaden.. :? den är väl monsterjobbig eftersom grejerna kom så fort... De skickades med UPS.

Var bara tvungen att berätta om denna otroligt snabba leverans... :lol:

Mvh//Jocke...
Corvette SB Convertible -72
Christian Larsson
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Christian Larsson »

Trevligt att höra, tänkte själv beställa fyra bromsok och en renoveringssats till framvagnen ifrån dom nu i vinter!
Vad ärdet för något du beställde, en hel uppgraderingssats för fjädringen eller? :)

Vore jätteintressant om du kunde skriva vad kostnad för frakt, moms, tull och allt sånt gick på, så kan man få ett humm om vad mina prylar kommer gå på!
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Samma sak när jag beställde därifrån. Va hemma på två,tre dar. Nackdelen e att dom bränner ivag grejorna med express så det blir lite dyrare frakt mot "vanlig" frakt. Men ibland vill man ha grejorna i förrgår;)
Kasta inte bäver i trähus.
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Jomen det var Express frakt med UPS = $278 (för 45kg) ganska ok egentligen med tanke på vikten och hur fort det gick att få hem sakerna. Vad det verkar som idag, så slipper jag både tull och moms... :lol:
och det kompenserar ju mer än väl extrapengarna för frakten..
Alla fraktsedlarna satt kvar orörda på lådorna så ingen har ju kunnat se kostnaden för delar och frakt.
Jag beställde ett chassiekit (sprint & slalom) och en polly bussingssats + lite smågrejer.
Har man inte bråttom med delarna så är det nog en god idé att maila Tony som sköter utlandsorderna och be honom om lite långsammare (billigare) frakt. Jag hade tidigare i år kollat med honom om vad bara chassie kittet skulle kosta i frakt och då sade han $140 det var troligtvis ej med Expressfrakten.

Mvh//Jocke...
Joakim
Corvettefantast
Corvettefantast

Inlägg av Joakim »

Tullkostnaderna har jag tidigare fått ge 3,5% för och sedan är det ju den valiga och förhatliga 25% i moms att betala.
Fraktkostnaderna läggs in i priset så det får man också betala tull och moms på.

Kan för övrigt varmt rekomendera Corvette Central och deras kundservice....!!
Köpte en Generator som kom fram med en skev fläktskiva. Mailade bilder och en beskrivning och "vips" så fick jag en ny och fick samtidigt behålla den första...!!

//Jocke...
Skriv svar