Strömbrytare på mittkonsollen
Strömbrytare på mittkonsollen
Har just köpt en Corvette Coupe 91. I den sitter vid mittkonsollen (där Air Ride Control brukar sitta) en strömbrytare med lampa i. Det är inte Air Ride Control, så min fråga är - är det någon som vet vad denna strömbrytare har för funktion? Air Ride Control fanns som option men inte på min bil. O.S.A.
Kör en electronblå C5 Corvette Coupé 2002
Nu vet jag vad strömbrytaren är till!
Det visade sig vara en strömbrytare som markerar - när den är påslagen - att dimljusen är påslagna! Jag upptäckte det av en slump, den har vad jag kan förstå ingen mer funktion än att indikera att dimljusen är på.

Kör en electronblå C5 Corvette Coupé 2002
- Skp
- Corvettefantast

För att dom inte fattar bättre! Det skulle vara 2st bilprovningar så det vart lite konkurens om kunderna.
Bilprovningen tycker jag är bara skit efterssom dom jämt klagar på mina bilar.
Senaste var på Corvetten:
PopuppLyserna fram satt för långt in så jag skulle bygga om fronten sa surgubben.
Lika med baklyserna. Flytta ut om några cm (åt sidorna) annars får du den inte godkänd!! ????
Fel glas på blinkersen.?? det skulle var E-märkta. jaha sa jag & köpte ett par E-märkta. Nä sa de nästa gång det ska vara E-märkning + en lite fyrkant med en 4 i annars blir det inte godkänt.?? Kunde väl ha sagt det från början då!!!
Sen var det mycket annat som dom kladade på för jag fick 11 2or har jag för mig. + att detta var en reg besiktning & de inte alls skulle kolla dom prylarna fick jag reda på sen.
sen efter att ha varit där 4ggr & fick den igenom (bilen såg ut som en husvagn med alla lysen mm) Åkte jag glatt hem & plockade av allt. Ställde på bilen & skulle ut & åka.. MEN bp hade GLÖMT att säga till VV att den var besiktad??? Ringde & höll på & krånglade efter mycket pust & stön från bp gav dom lite med sig att dom hade gjort fel men jag måste in igen & besikta en gång till.. AAARrrggg####.
Det är en Orginal -94 som jag har.
Bilprovningen tycker jag är bara skit efterssom dom jämt klagar på mina bilar.
Senaste var på Corvetten:
PopuppLyserna fram satt för långt in så jag skulle bygga om fronten sa surgubben.
Lika med baklyserna. Flytta ut om några cm (åt sidorna) annars får du den inte godkänd!! ????
Fel glas på blinkersen.?? det skulle var E-märkta. jaha sa jag & köpte ett par E-märkta. Nä sa de nästa gång det ska vara E-märkning + en lite fyrkant med en 4 i annars blir det inte godkänt.?? Kunde väl ha sagt det från början då!!!
Sen var det mycket annat som dom kladade på för jag fick 11 2or har jag för mig. + att detta var en reg besiktning & de inte alls skulle kolla dom prylarna fick jag reda på sen.
sen efter att ha varit där 4ggr & fick den igenom (bilen såg ut som en husvagn med alla lysen mm) Åkte jag glatt hem & plockade av allt. Ställde på bilen & skulle ut & åka.. MEN bp hade GLÖMT att säga till VV att den var besiktad??? Ringde & höll på & krånglade efter mycket pust & stön från bp gav dom lite med sig att dom hade gjort fel men jag måste in igen & besikta en gång till.. AAARrrggg####.
Det är en Orginal -94 som jag har.
Knet skrev:Varför godkänner inte SBP dimljus?
Min USA-importerade 87:a har gått igenom 2 gånger när jag använt dimljusen som positionsljus...
-Tomas
Corvette C4 -94 6vxl
Http://www.corvetteGTA.tk
Http://www.corvetteGTA.tk
Dimljus
Vete sjutton om bilprovningen verkligen kan tvinga en att koppla om dimljusen så att dom ej funkar vid halvljus,för tyska bilar är ju tex kopplade så.Men eljest är det väl så att man kopplar dimljusen som varselljus(vilket de flesta bilprovarna godkänner).Att dom kräver en sidoblinkers som är emärkt är väl en sak men att tjafsa om bredd på originalmonterade lysen verkar lite långsökt .