Hej!
Har tänkt att konvertera till elektronisk tändning. Jag har en Mallory fördelare (partnr. 2664501 serie 26). Finns det någon som gjort detta och som vet var man kan få tag i rätt prylar?
Mvh/Kenneth
Mallory
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Mallory
Hej!
Endera köper du en HEI fördelare: http://www.msdignition.com/product.aspx?id=5363
eller en MSD fördelare P/N 8572 (mekanisk varvräknar uttag + vakum förställning) samt en MSD 6AL box P/N 6420. Den har även ställbart övervarvningsskydd + ger flera gnistor per tändning. En värre variant av box är 6AL-2 P/N 6530 som du kan ställa in förtändning et.c. via PC interface http://www.msdignition.com/Products/Ign ... 6AL-2.aspx
MSD är stora så dessa delar kan du hitta på de flesta ställen som har reservdelar till US bilar.
Böt själv till MSD fördelare i somras och det gjorde stor skillnad både på tomgång och låg-mellanvarvs egenskaper, pga att man kan ställa förtändning mycket enkelt och bra.
//Lasse
Endera köper du en HEI fördelare: http://www.msdignition.com/product.aspx?id=5363
eller en MSD fördelare P/N 8572 (mekanisk varvräknar uttag + vakum förställning) samt en MSD 6AL box P/N 6420. Den har även ställbart övervarvningsskydd + ger flera gnistor per tändning. En värre variant av box är 6AL-2 P/N 6530 som du kan ställa in förtändning et.c. via PC interface http://www.msdignition.com/Products/Ign ... 6AL-2.aspx
MSD är stora så dessa delar kan du hitta på de flesta ställen som har reservdelar till US bilar.
Böt själv till MSD fördelare i somras och det gjorde stor skillnad både på tomgång och låg-mellanvarvs egenskaper, pga att man kan ställa förtändning mycket enkelt och bra.
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Mallory
Då vi liks är inne på ämnet Msd.Jag har köpt en 454:a med "high preformence" toppar,även kallade storportstoppar med 990 nummer på slutet.Och jag tänkte köra med Msd tändning till den.Men ska jag ha en fördelare med Vacum advance eller inte?Vilka fördelar kontra nackdelar är det med vacum advance?
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Re: Mallory
Hej
Hittade vad jag sökte. Unilite conversion kit var det jag skulle ha.
Mvh/Kenneth
Hittade vad jag sökte. Unilite conversion kit var det jag skulle ha.
Mvh/Kenneth
Corvette convertible C6.
-
StingrayRacing
- Corvetteexpert

- Inlägg: 755
- Blev medlem: lör okt 25, 2003 16:51
- Ort: Västerås
Re: Mallory
Hej LarsHånta skrev:Då vi liks är inne på ämnet Msd.Jag har köpt en 454:a med "high preformence" toppar,även kallade storportstoppar med 990 nummer på slutet.Och jag tänkte köra med Msd tändning till den.Men ska jag ha en fördelare med Vacum advance eller inte?Vilka fördelar kontra nackdelar är det med vacum advance?
Lars
Då Kenneth verkar nöjd kan vi ju kidnappa tråden...
Jag har 990 toppar, MSD 6AL + MSD fördelare P/N 8572 samt hydralrulle på 226/234@.050, 288/296 adv., .587/.610 lift.
Vakum ger fördelen att motorn går snålare och mindre varm vid högt vakum, dvs när du inte gasar speciellt mycket, utan ligger och cruisar t.ex. Vad jag vet ger det inga nackdelar.. och du kan låsa bort funktionen om du vill. Kolla sidan 6: http://www.msdignition.com/uploadedFile ... ctions.pdf
//Lasse
Lasse E
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Corvette BigBlock 468 Coupe '72
454 +.060, Crane H.roller 226/234@.050, 288/296 adv .587/.610 lift 112 LSA w stud girdle, GM tuned 990 / 118cc, SRP forged pistons, forged rods & crank. Perf. RPM Air-Gap. Shaved Holley 850DP. MSD-6AL limit 6'
Re: Mallory
Tack StingrayRacing
Då köper jag en sådan vacum advance igen
Måste sätta mig ner i veckan och göra en beställning till bilen så att man har lite att göra i vinter
Lars
Då köper jag en sådan vacum advance igen
Måste sätta mig ner i veckan och göra en beställning till bilen så att man har lite att göra i vinter
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
