Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
vette427
Corvetteälskare
Inlägg: 230 Blev medlem: sön apr 26, 2009 20:19
Ort: Åmål
Inlägg
av vette427 » tis sep 08, 2009 19:36
Hej!
Någon som har kläm på vad slangen märkt med röd pil har för funktion mellan insuget och bromsförstärkaren, och vad som skall kopplas ihop med slangen märkt med grön pil
Mvh/Kenneth
Bilagor
slangar.JPG (55.86 KiB) Visad 2537 gånger
Corvette convertible C6.
Peter
Corvettefanatiker
Inlägg: 1743 Blev medlem: mån okt 20, 2003 18:15
Ort: Södertälje
Kontakt:
Inlägg
av Peter » tis sep 08, 2009 19:55
Om jag inte är helt ute och cyklar så e den Rödmärkta slangen Vacuum till Bromsservot och till den Gröna kopplar du in all annat vacuumstyrt material.
Kasta inte bäver i trähus.
dixon
Corvettefantast
Inlägg: 172 Blev medlem: fre aug 04, 2006 0:38
Ort: Kumla
Inlägg
av dixon » ons sep 09, 2009 22:50
Peter skrev: Om jag inte är helt ute och cyklar så e den Rödmärkta slangen Vacuum till Bromsservot och till den Gröna kopplar du in all annat vacuumstyrt material.
jag tror så åxå, röd till bromsservo och grön till automat lådan kanske? om du har vacum på den det vill säga.
Don Tomaso
Corvetteälskare
Inlägg: 477 Blev medlem: mån okt 20, 2003 7:56
Ort: Torsås By utanför Växjö
Inlägg
av Don Tomaso » tor sep 10, 2009 7:27
Javisst, röd till bromsservot och grön till vakumtanken via ett filter och en backventil (som alltid behöver bytas).
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
vette427
Corvetteälskare
Inlägg: 230 Blev medlem: sön apr 26, 2009 20:19
Ort: Åmål
Inlägg
av vette427 » lör sep 12, 2009 16:11
Tackar så mycket för svaren, nu har jag koll på den detaljen i alla fall.
Mvh/Kenneth
Corvette convertible C6.