Jag installerade en ny vanlig mekanisk soppapump på min 468 motor med Holley 3310 förgasare. Samtidigt satte jag dit Hollebränsleanslutning med manometer. Den fladdrar ju ganska mycket när pumpen är igång, men när man stänger av motorn kan jag läsa av det statiska trycket till 10 psi....är inte det väldigt högt? Har jag fått fel pump??
Bränsletryck
Bränsletryck
Hej
Jag installerade en ny vanlig mekanisk soppapump på min 468 motor med Holley 3310 förgasare. Samtidigt satte jag dit Hollebränsleanslutning med manometer. Den fladdrar ju ganska mycket när pumpen är igång, men när man stänger av motorn kan jag läsa av det statiska trycket till 10 psi....är inte det väldigt högt? Har jag fått fel pump??
Jag installerade en ny vanlig mekanisk soppapump på min 468 motor med Holley 3310 förgasare. Samtidigt satte jag dit Hollebränsleanslutning med manometer. Den fladdrar ju ganska mycket när pumpen är igång, men när man stänger av motorn kan jag läsa av det statiska trycket till 10 psi....är inte det väldigt högt? Har jag fått fel pump??
-----------------------
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Camaro Z28 -83
Corvette -75
Corvette -70
Corvette -00
El Camino-69 (468 + manuell)
Vill ha Corvette -67 Cab
Re: Bränsletryck
Det statiska trycket e inte så intressant då trycket kan öka vartefter bränslet värms upp. Ett bra tips är att använda en vätskefylld manometer då dessa inte fladdrar lika mycket som en torr manometer gör.
Annars så bör man ligga på ca 5-7 Psi för att säkerställa funktionen på nålventilerna i fuggen.
Annars så bör man ligga på ca 5-7 Psi för att säkerställa funktionen på nålventilerna i fuggen.
Kasta inte bäver i trähus.

