LS9
LS9
Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06..
Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas 
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
-
COOLMACHINE
- Corvetteexpert

- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
Re: LS9
Hur mycket kostar den? 
Thumbs Up!
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Pedal Down!
"No one shall leave this earth, without ever owning a Corvette"
Re: LS9
Verkar som den var nedsatt från $29000 till $23000 + skatter och avgifter. Vet inte vad som gäller för att få handla till det priset, eller om det var nedsatt rakt över utan förbehåll...
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Re: LS9
Ny styrbox behövs inte, du kan använda alla C6 styrboxar, kom dock ihåg att -05 och -06 boxarna har 24x för veven och 1x för kammen så du behöver en konverteringsbox för de signalerna.bengtsson skrev:Såg att det går att köpa LS9:an som crate motor nu. Måste väl gå att "förka" ner den i en vanlig C6/Z06.. Bränslesystemet behöver väl uppgraderas och en ny styrbox, men vad är det mer som kan behövas
Bränslesystemet är enkelt att uppdatera, vi har ett flertal olika varianter beroende på behov
Samtidigt ska man kanske fråga sig, varför lägga så stora pengar på en LS9 motor när det finns betydligt billigare alternativ som är lika obesiktningsbara som med LS9an
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
Re: LS9
Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då?
Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
C6 Cabbe 2006 Supercharged 494 RWHP
Re: LS9
Besiktningen kan inte missa att det sitter en stor kompressor uppe på motorn - det ser ungefär likadant ut som när du sätter en Magnuson kompressor på original motorn.bengtsson skrev:Hmmm.. Varför är LS9:an obesiktningsbar då?Är det avgaskraven som det faller på då eller? Men finns det 2 ZR1:or i sverige så bör det väl "gå igenom" med en sådan motor. Tror inte att besiktningen märker någon skillnad på utseendet på motor...
Dvs har du kompressor på en bil som inte ska ha det enligt registreringspapprena så är det kört - men du kan ju ha tur också
RaceLab.se /Sveriges bästa sportbilsverkstad Custombyggen, Motorarbeten, Effektmätning/mappning i Dyno, Hjulinställning, Reservdelar, Tillbehör, Racingutrustning mm
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se
R-Tune RaceLab AB, +46 8 59111820, Fax +46 8 59111821 email info@racelab.se

