Vad ska jag ha för en?

Här kan du diskutera allt mellan himmel och jord som är BILRELATERAT. Var noga med etiketten och håll ett vårdat språk. Opassande inlägg kommer att raderas.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Vad ska jag ha för en?

Inlägg av frisk »

Funderar på att förverkliga en dröm och köpa en corvette stingray.men vad ska jag ha? big block vill man ju ha, gärna med mycket trim.(det ska ju inte bara mullra :twisted: ). funderar på en -71-73 men det finns ju nästan bara med 350 motor, dock billigare. ska jag köpa en sån och sen köpa 427 motor? Vad kostar en sån? eller ska man vänta ÄNNU längre på rätt bil. Vad ska man tänka på främst?? :?
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Hej du...

Köpa en 427 vid ett senare tillfäller kan du nog glömma, det går nästan inte att få tag i 427:or

Jag skulle nog i så fall rekommendera en 73:a med 454 och sedan trimma den, om du nu inte kan hitta en färdig bil, det tycker ju upp lite godsaker här i forumet emellanåt, under bilar säljes :)

/Tommy
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Stingray skrev:Hej du...

Jag skulle nog i så fall rekommendera en 73:a med 454 och sedan trimma den /Tommy
8) Helt rätt..73an e den snyggaste av dom alla :wink:
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

har hittat det jag vill ha... -72 svart med 427:a i + lite trimm. ska vara jättefin. jag tror jag slår till!! :D
Stingray
Admin
Admin
Kontakt:

Inlägg av Stingray »

Peter skrev: 8) Helt rätt..73an e den snyggaste av dom alla :wink:
Neeee..... 69an är snyggast men 73an kommer som god 2a :)

Kul att du hittade en 72 med 427a i, hoppas det ÄR en 427a då också, fast du ska vara medveten om att det inte är orginalmotorn i så fall och det sänker värdet lite

/Tommy
Skriv svar