Moderator: Detta inlägg har flyttats hit från gamla "Tekniska frågor". Ursprungligen inlagt 2003-07-31.
Årsmodell 2003
Hejsan.
Har köpt en C5'a för några månader sedan och det kommer rasslande ljud från avgasrör/växellåda. Jag har fått reda på att det rasslande ljudet från växellådan skall vara där. Men kan det verkligen vara så högt? Snackade med en kille på SAAB som sa att det berode på att avgassystemet satt på fjädrar istället för gummi som det gör på svenska bilar. Borde det verkligen väsnas så från en ny bil även om de hänger på fjädrar? Någon som vet vart man kan köpa och byta ut fjädrarna till något tystare eller har annan lösning? Söker även videon man skulle få till sin bil, sägs det levererades med USA bilar.. skulle hemskt gärna komma i kontakt med någon som skulle kunna ta en kopia till mig eller liknande.
Mvh Jonas
Rassel från avgasrör/växellåda
-
- Nykomling
Om det rasslar under bilen är det väl bara att hissa upp den, starta och gå inunder och se vad rasslet kommer ifrån? Att så här rakt av säga hur mkt ljud som är normal och om det skall låta som du säger är lika enkelt som när ngn säger: " det är ngt fel på min bil - vet du vad det kan vara?"!!!
Men jag har haft 11 st C5:or och ingen av dem har haft ngt irriterande rassel, så ngt är vajsing med din kärra
.
Det spelar ingen roll hur många experter du frågar, du måste nog iallafall se vad det är som låter på just din bil
.
/Viktor
Men jag har haft 11 st C5:or och ingen av dem har haft ngt irriterande rassel, så ngt är vajsing med din kärra

Det spelar ingen roll hur många experter du frågar, du måste nog iallafall se vad det är som låter på just din bil

/Viktor