Monterat Stereo - Bevara originalkonsollen / så gjorde jag

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
NOsilence
Corvettefantast
Corvettefantast
Kontakt:

Monterat Stereo - Bevara originalkonsollen / så gjorde jag

Inlägg av NOsilence »

Jag tänkte skriva några rader om hur jag löste abret med att montera stereo och samtidigt bevara originalkonsollen.

Eftersom jag har en cab så ville jag "gömma" stereon så den inte blir stulen. (kan den ju bli ändå men man minnimerar risken iaf) :)

--------------------------------------------------------------

1.
Köpte ny stereo som klarar mp3 och som har utgång på fronten 3,5mm plugg. Jag köpte en JVC Bilstereo KD-G342 - CD / MP3.
Fanns på webhallen för runt 800kr. Finns även hos BRL.

(om du inte har en enkel portabel mp3-spelare, köp en :)

Jag monterade den i skuffen där bak. Lägger in en bild. Dock så är inte kabeldragningen den snyggaste men det kommer att göras framöver.

Bild

Som ni ser på bilden så köpte jag även en "stereolåda" så stereon inte ligger helt öppet.

2.
Köp en 3,5mm plugg sladd som har hane hande i båda ändar. Koppla enkelt in den i fronten.

3.
Sedan drog jag genom sladden under mittkonsollen för att sedan komma upp vid askfatet (jag vet att mitt askfat ser rostit ut, men det är beställt ett nytt :D )

4.
Borrade ett hål i askfatet så att kabeln går genom.
Bild

5. Sedan är det bara att plugga in mp3 spelaren och dunka dunka. Man kan givetvis byta låt från mp3spelaren och höja/sänka volymen osv osv..

Bild
Bild
Bild

För att få mer bas så använde jag mig av ett av de fina fack man har i sin c3, la i en liten subwoofer. Det blev klart över förväntan.

Bild
///NO$ilence
Corvette -68 , 327 , Cab , 350HK