Tjena.
Har lite problem med min korv.. 1992 me 6vxl manuell.
Fixade strålkastar spakgrejsimojset och när jag tog lös ratten så tog jag ju även bort "kontakten" med fjäder till tutan, vilket då började tuta, slutade inte fastän jag satt tillbak "kontakten" har provat med diverse kablar för att jorda och sånt, men förmodligen jordar väl kabeln nånstans. Nån som varit med om liknande?
Iallafall så var det ju ett litet bekymmer.
När jag sen satt tillbak allt (har airbag) Och skulle starta bilen så händer inget när man kommer till "startläget" Det är ström i batteriet, har även provat bogsera igång den.
Har försökt kolla uti rattstången om man hittar något man råkats koppla isär, men har inte hittat nå.
Det är ju manuell låda i den, och då måste man hålla in kopplingen för att den ska gå att få igång.. men nå me de verkar de inte vara, hittar inte kontakten till de heller.
Men securiti lampan lyser även då tändningen är på (blinkar ju annars) Kan de finnas något inbyggd startspärr som aktiverats då man varit å fifflat med ratten och kring rattstången?
Tacksam för svar, regbesiktigar den på fredag, har bara imorgon söndag på mig att få igång bilfan!
Mvh Andreas
Startproblem, tutproblem!!
-
Sightveiler
- Rookie

tutproblem
Hur tutade bilen ihållande eller tut tut?, om larmet gått igång måste det återställas innan bilen går att starta.
-
Sightveiler
- Rookie

Ihållande tut
Iallafall så går bilen att starta nu. felet var att en av kablarna till tändningslåset gått av just vid tändningslåset (till emc:n tror jag 2 små vita kablar ihop i ett orange hölje), lödde ihop den och krympslang.. Satte ihop allt och bilen gick att starta hur lätt som helst.. kopplade i tutorna.. inget pip.. stängde av bilen.. och när jag skulle vrida av helt så började de tuta (ihållande) igen.. tog ut nyckeln så slutade det. Så fort man sätter i nyckeln så tutar det, men vrider man om så slutar det..
Har haft borta batteriet 5minuter.. men samma sak. Har kopplat ur det nu och få se då på torsdag om de slutat (är inte hemma å jobbar)
Bilen går fortfarande att starta.. enda jag inte satt dit var airbagen.. kanske är nånting att de måste vara där.. orkade inte testa något mer.
Sen slutade höger elhiss att funka :/ Vet inte om det har något samband, men det funkade tidigare i helgen.
Har regbes på fredag.. men bara den blir typad så får man ta resten vid senare.. bara man får köra sista månanden nu som e kvar.
Iallafall så går bilen att starta nu. felet var att en av kablarna till tändningslåset gått av just vid tändningslåset (till emc:n tror jag 2 små vita kablar ihop i ett orange hölje), lödde ihop den och krympslang.. Satte ihop allt och bilen gick att starta hur lätt som helst.. kopplade i tutorna.. inget pip.. stängde av bilen.. och när jag skulle vrida av helt så började de tuta (ihållande) igen.. tog ut nyckeln så slutade det. Så fort man sätter i nyckeln så tutar det, men vrider man om så slutar det..
Har haft borta batteriet 5minuter.. men samma sak. Har kopplat ur det nu och få se då på torsdag om de slutat (är inte hemma å jobbar)
Bilen går fortfarande att starta.. enda jag inte satt dit var airbagen.. kanske är nånting att de måste vara där.. orkade inte testa något mer.
Sen slutade höger elhiss att funka :/ Vet inte om det har något samband, men det funkade tidigare i helgen.
Har regbes på fredag.. men bara den blir typad så får man ta resten vid senare.. bara man får köra sista månanden nu som e kvar.