Envis läcka in i cupén

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Kalle Mankan
Corvettefantast
Corvettefantast

Envis läcka in i cupén

Inlägg av Kalle Mankan »

Hej alla.

Jag har ett ett envist läckage av vatten in i bilen. När det regnar så kommer det in vatten och lägger sig framför pedalerna på förarsidan. Jag har försökt att vattenbejuta och lägga mig under och titta utan att hitta något, det kommer inget alls då. Min lister på dörren är i behov av byte. Min teori är nu att listen i dörren släpper i genom vatten i överkant så det kan rinna in på sidan av intrument panelen och sen ner på golvet. Jag uppfattar det också som att huvlåswiren i bland kan vara fuktig. Runt rutan set jag heller inga möjliga ställen dör det skulle kunna läcka in för när jag trycker med mejsel så finns det tätning överallt, samt igen synlig rost. Jag har också varit av med instrument panelen på vänster sida och hittade igen rost, och heller ingen rost i karossfästet som sitter brevid förtterna. Det finns dock rost mellan dörr och kaross upptill, alltså i den plåten som karossen limmas i fågelburen upptill, men det kommer som sagt var inget vatten där ifrån när jag bejuter med vatten. Finns det nån som har någon ide?
Mr. Beam
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Mr. Beam »

Mer teori:
Från vindrutan till gapet mellan torpedvägg och fågelburen (om kittet torkat ihop), alternativt via de tre skruvar som håller fast fästet för vindrutetorkararmen.

/Mr. Beam
-73 BB 461 c.i
CompCams XR288HR hydraulisk rullkam 236/242@.050", portade GM -049 med 2.19"/1.88", SpeedPro LS6 kolvar, Holley 750 Street HP VS
0-100 4.40s, 0-402 m 12.77@188, 0-400 km 3t:06m

garaget.org
Skriv svar