Jag har en fråga.... Var lägger ni er packning? Det måste ju finnas de som har åkt på bilsemester med sin c3. Jag ser ju att det finns c3:or utrustade med räcke så man får dit en väska baktil. Men om man inte har räcket, hur gör ni då? Det måste väl finnas något stuvutrymme?
Packning för bilsemester eller liknande
Packning för bilsemester eller liknande
Hej!
Jag har en fråga.... Var lägger ni er packning? Det måste ju finnas de som har åkt på bilsemester med sin c3. Jag ser ju att det finns c3:or utrustade med räcke så man får dit en väska baktil. Men om man inte har räcket, hur gör ni då? Det måste väl finnas något stuvutrymme?
///NO$ilence
Corvette -68 , 327 , Cab , 350HK
Corvette -68 , 327 , Cab , 350HK
Re: Packning för bilsemester eller liknande
Behövs ingen packning i en C3a. Det räcker med ett plastkort för tankning.
Frugan fick ha våran väska mellan fötterna när vi åkte på sommarmötet. Trångt som bara den så hon njöt inte direkt. Dessutom tyckte hon bilen väsnades nått fruktansvärt!
Men senare har jag tagit ur baslådan som fanns bakom stolarna så nu kan man lägga in taken där och/eller nån liten väska. I facket bakom stolen kan ju tandborsten och nån deo få ligga. På pakethållarn däremot får ju ett par resväskor plats som man kan surra fast.
Min Opel Vectra rymmer en jädra massa bagage däremot!

Men senare har jag tagit ur baslådan som fanns bakom stolarna så nu kan man lägga in taken där och/eller nån liten väska. I facket bakom stolen kan ju tandborsten och nån deo få ligga. På pakethållarn däremot får ju ett par resväskor plats som man kan surra fast.
Min Opel Vectra rymmer en jädra massa bagage däremot!
-
janbanan24
- Corvetteälskare

- Kontakt:
Ja, jag kan ju visa ett par bilder eftersom jag är så stolt över min fina inredning...
Du får tänka på att det bara är 78-82 som har den typen av bakruta som jag har.
Utrymmet innan 78 är lika stort, men höjden begränsas ju lite av att bakrutan är av "brevlådemodell" 68-77
...nåja, här är bilderna:

Du får tänka på att det bara är 78-82 som har den typen av bakruta som jag har.
Utrymmet innan 78 är lika stort, men höjden begränsas ju lite av att bakrutan är av "brevlådemodell" 68-77
...nåja, här är bilderna:

Spruckna kolvar (bytta!), spruckna svetsar i ramen (fixat!), trasig glasfiber, fel bak-bumper och möglig inredning, men i övrigt en pärla! Corvette -79
Om man inte har monterat in baslådor i en 68-72 så är packutrymmet som folk skriver här ändå av brevlådemodell.
Men stuvar man rätt så kan man få in båda takluckorna på ena sidan och en mindre resväska på andra sidan. Dessutom kommer det att finnas stuvutrymme ovanpå takluckorna samt bakom stolarna när man har fällt bak dem.
Utrymmet med taket av är alltså som sagt mindre resväska + mindre sportbag + lite mindre prylar.
Man KAN även surra fast en stor resväska bakpå den platta ytan där folk ibland monterar packgaller! Lägg en filt under och tag platta spännband och dra fast den mot "störtbågen" när du har poppat ut bakrutan. Se till att väskan är någorlunda vattentät...
Jag har framgångsrikt åkt på månadslånga semestrar på det viset!
Men stuvar man rätt så kan man få in båda takluckorna på ena sidan och en mindre resväska på andra sidan. Dessutom kommer det att finnas stuvutrymme ovanpå takluckorna samt bakom stolarna när man har fällt bak dem.
Utrymmet med taket av är alltså som sagt mindre resväska + mindre sportbag + lite mindre prylar.
Man KAN även surra fast en stor resväska bakpå den platta ytan där folk ibland monterar packgaller! Lägg en filt under och tag platta spännband och dra fast den mot "störtbågen" när du har poppat ut bakrutan. Se till att väskan är någorlunda vattentät...
Jag har framgångsrikt åkt på månadslånga semestrar på det viset!