Reflexer bak.

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mardigan
Rookie
Rookie

Reflexer bak.

Inlägg av Mardigan »

Jag var och besiktigade min 75a häromdagen och dom enda tvåorna var att det saknades reflexer bak och inget halvljus.
Hur har folk löst problemet med reflexer bak? Man kan ju tejpa dit ett par och besiktiga men jag tänkte att det kanske finns eftermarknadsglas till bakljusen med inbyggd reflex som alla andra bilar har.
Vad halvljuset beträffar så funkade det dagen innan besiktning men på vägen in testade jag även helljuset och när man bländar av slocknar även halvljusen, sätter jag på helljuset igen tänds både hel och halvljus. Någon annan som haft samma problem?
Johan Fräjdin
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Johan Fräjdin »

Jag har inga reflexer bak, har aldrig varit något problem på besiktningen.
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av sunel »

Hello,

Kom ni hem lyckligt i fredags :wink:

Köpte mina på Mekonomen i Varberg, det var dubbeläftande bakpå som jag "nästan" tog bort helt! Satte dem på bilen samma dag som besiktningen varpå jag rev bort dem igen för att brukas om två år igen :)
Användarens profilbild
sunel
Rookie
Rookie
Kontakt:

Inlägg av sunel »

Hello igen,

Undrar om inte jag fick samma problem när jag satte ihop bilen efter lack! Råkade dra en kabel vid lamplyftarna fel så den klämdes och har för mig att då lös det allt både bak och fram! Kanske vär att kolla så alla kablar i lamphusen är hela och ger riktig kontakt.
Skriv svar