Funderar på att beställa en ny motor till nya bilen, vad tror ni om en 540:a?
http://www.racingjunk.com/post/1138193/ ... S-NEW.html
540 cubic inches
540 cubic inches
RIKTIGA BILAR HAR KROMADE STÖTFÅNGARE
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
Summer on Wheels
http://www.summeronwheels.com
http://www.classiccarsandcustoms.se
http://www.youtube.com/ledberg
Corvette Stingray by Tommy Ledberg
http://www.stingray.nu
-
Kalle Mankan
- Corvettefantast

- Inlägg: 140
- Blev medlem: lör sep 08, 2007 0:04
- Ort: Falun
Ja, varför inte 540, är ju helt ok om det är vrid du vill ha. Det som kan vara problemet är just detta vrid vid låga varvtal. Men det beror på vad som skall göras med bilen, gata, strip eller både och. Jag har vid två tillfällen blivit bestört i gat chev motorer, dessa tillfällen var vid mötet med chev 302 och 427. Båda dessa har kort slaglängd och stor borr, vilket gör att vridmomentet flyttas upp en del och gör dem trevliga på gatan, dom kan man verkligen dra på växlarna. Sen 540, alla har ju 540 idag! Skämt och sido varför inte prova nåt nytt. 540 borr men med 396/427 eller 454 slag, då blir maskin så där härligt överkvadratisk(mer än vanligt) och varvillig. Men det är bara min ödmjuka tyckanden.
En grej som slog mig är dock: Jag har valt fel land för att vara "into american cars". Med tanke på priset på grejerna som du länkade till!
// Kalle
En grej som slog mig är dock: Jag har valt fel land för att vara "into american cars". Med tanke på priset på grejerna som du länkade till!
// Kalle
