Bortmontering AC paket

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Användarens profilbild
Red Corvette -76
Rookie
Rookie

Bortmontering AC paket

Inlägg av Red Corvette -76 »

Hej. Är det någon som monterat bort sitt AC paketet?
Eftersom min kompressor har skurit sedan långt tillbaka och är bortplockad undrar jag lte vilka mer slangar, sladdar o div grunkor man kan plocka bort om man vill ta bort hela paketet.
Red Corvette -76
Nexxus
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Nexxus »

Inte så svårt, det sitter en burk under höger framskärm, det är bara attta bort alla slangar, rör och ev kablar till den burken... ett eller två rör måste du dessvärre såga av, om du inte ger dig på att montera loss hela värmepaketet,vilket inte är så svårt om man har tid och ork.
Användarens profilbild
blizzard
Rookie
Rookie

Inlägg av blizzard »

Inga problem alls, däremot så tog jag mig tid och byggde om värmepaketet, minskade djupet efter att ha tagit bort elementet för AC:n
lite plastning och när det är klart så blir det en aluminium plåt som lock.

/mats
Användarens profilbild
Red Corvette -76
Rookie
Rookie

Inlägg av Red Corvette -76 »

Hej. Någon som har bilder före o efter bortmontering?? I värmepaketet, är det lätt att lista ut vad som skall vara kvar o vad som man kan ta bort ??
Red Corvette -76
Användarens profilbild
frisk
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av frisk »

Fick ta bort även kåpan efter avmonteringen av ac:n. Har nu även fimpat kablaget. Har en äldre bild ifrån när allt precis hade plockats bort för att göra plats åt avloppsrören(headers) :lol:

Bild

Kan ta en bättre vbild nästa vecka då kameran har kommit tillbaks från värmland :wink:
Skriv svar