Lustigt - jag köpte min just för att ha något att skruva med. Behövde något som håller tankarna borta från jobbet på fritiden.
Köper du en orörd originalare, så är väl det trevligt - men räkna med att steg för steg byta bromsar runt om,styrväxel, styrleder, alla detaljer i servostyrningen, gummibussningar i hjulupphängning, stötdämpare, fjädrar, hjullager.....det är en 30+ år gammal bil trots allt.
Här har du runt 20.000 extra att ta med i beräkningarna - bara för att slippa att den beter sig som en kåt snok på vägen.
Motor och transmission håller, är väl kam/lyftare och ventiltätningar som ger sig först på en bruksmotor. Inte hela världen att byta.
Men var lugn - det blir värre när du kommit över den första smällen.
För tids nog så börjar du läsa Summit katalogen, börjar rabbla saker som AFR, Trickflow, Dart, CompCams, duration, kompression, ringgap. Köper ett par böcker med rubrik "How to Hot Rod your Chevy Smallblock". Läser forum, postar inlägg.... Alla är tydliga tecken på att du blivit besatt av Corvette trimmar demonen som slutligen slukar dig hel när du beställer grejjor för mer än vad du har råd med.
Men glöm inte att det är det roligaste man kan ha med kläderna på och fortfarande vara något sånär laglig...
mvh
/ Mr. Beam