Start problem

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
listobbe
Nykomling
Nykomling

Start problem

Inlägg av listobbe »

Någon som vet vad det är för fel när den inte vill starta när den är varm. Den får bensin när man pumpar men den vill inte tända. Låter man den stå i 20 minuter så vill den igen. Motorn är en 327 och det är 68 års modell. Där sitter ett accel tändsystem och en holley 600. Någon som har något förslag om vad det kan vara. Har bara kört 20 mil sen köpet.

MVH Tobbe
Peter
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av Peter »

Kan ju vara så att det ev får för mycket soppa. Testa att trycka gaspedalen i botten,och hålla den där,samtidigt som du vrider om startnyckeln. Naturligtvis släpper du gasen efter att den har startat. :lol:
Kasta inte bäver i trähus.
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Låter som ett hederligt ånglås...e väl inte så bevandrad i hur det går till men vad jag förstår så e det bensinen som blir för varm i insuget och för ångas ...brukar avhjälpas med en sk speicer platta mellan insug och förgasare :roll:

http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Användarens profilbild
Don Tomaso
Corvetteälskare
Corvetteälskare

Inlägg av Don Tomaso »

Hej!

Har du kollat flottörnivåerna, min flödade över och dränkte sig själv förra året fast jag hade justerat året innan. Finns manual på Holleys hemsida hur man gör för att justera nivåerna. 8)
Thomas Sjöström CCS 901
-92:a cab 2015-
1949 Buick Roadmaster Sedanet
Tidigare: 1969:a coupe 350/M21 2001-2010
-68:a cab 350 med Edelbrock RPM överdel/M20, 2010-2016
Mardigan
Rookie
Rookie

Inlägg av Mardigan »

Jag hade samma problem, men tror att jag byggt bort det nu med en 8mm spacer och så byggde jag en värme sköld i aluminium som skyddar förgasarn mot strålningsvärmen. Jag har inte hunnit köra så mycket pga bromsproblem men det verkar funka.
Användarens profilbild
Målarn59
Corvetteälskare
Corvetteälskare
Kontakt:

Inlägg av Målarn59 »

Har ett förslag till ... :roll: har en vän som hade problemet som ovan..
många bra ideér av allt och alla och han provade allt och inget hjälpte då va det ngn som föreslog byte av tändspole...överhettad"kokade" nu funkar bilen som en klocka ..men det tog tid inna man kom fram till lösningen...kan ju va värt o testa om du har ngn spole o låna av ngn :wink:

http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Skriv svar