Hej blinkersen på min corvette74 har slutat fungera, har kollat reläet och de funkar likaså funkar varningsblinkersen..nån som har något tips om vad de kan vara...
det finns 2st reläer, det ena sitter ovanför höger
kickpanel. Inte helt ovanligt att det blivit "vattenskadat".
och det andra på säkrings boxen, brukar inte va något
problem med det.
det runda reläet som sitter på säkringsboxen är ok. sitter det ett svart fyrkantigt plastrelä under intrumentbrädan..när du säger höger kickpanel menar du då höger på förarplatsen? har kollat på höger passagerarkickpanel och där sitter inget relä..
Sitter ett relä på höger sida (passagerarsidan). du ser det nog enklast om du lägger dig på rygg och kollar upp under instrumentpanelen/handsfacket. Om jag inte mins fel så sitter det ca 10 cm från yttersidan.
Om du kollar på Biltemas hemsida på artikelnr: 43-134 så kan du se hur det ser ut. Bytte ut mitt kassa relä mot ett sådant förra året, funkar utmärkt och billigt..
Nu har jag ju en -73:a och du en -74:a men antar att det ser likadant ut på bägge årsmodellerna.
jag hade lös kickpanelen igår och låg och kikade med en ficklampa men nått relä såg jag inte.. sitter det ovanför den stora svarta värmegrejen i plast??