Nu börjar det bli tungt!

Tekniska frågor och svar om Corvetter 1968-1982
Mardigan
Rookie
Rookie

Nu börjar det bli tungt!

Inlägg av Mardigan »

Börjar bli smått irriterad på min lilla 75a, lagar en sak och tar sönder två!
Har haft borta bromsservot pga det delade på sig när jag var ute och körde (lite läskigt att vara helt utan bromsar :shock: ) och när jag har varit under och skruvat bort och dit servot har man varit i och räfsat lite i alla kablar nere vid pedalerna detta har fått som påföljd att varningsblinkersen blinkar. Var stänger man av blinkersen? Hittar ingen knapp för detta.
Tänkte köra ut och testa bromsarna trots varningsblinkers på men när jag skulle starta skrället small en bult till startmotorn av :evil:
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

Sitter en svart spak på rattstången som du stänger av varningsblinkersen på
Mardigan
Rookie
Rookie

Inlägg av Mardigan »

Tackar!
Hittade en lite rackarns knapp på stången, skönt att inte behöva in i kabelhärvan som nån har gjort sitt bästa för att trassla till.
Bromsen verkar dock lite konstig :? . När man bromsar låter och känns det som om pedalen går i botten men vet ej om detta är fallet. Det borde inte kunna va nån luft i systemet efter att luftat igenom nästan två flaskor bromsvätska enligt alla konstens regler. Men som sagt det känns lite konstigt.
vett74
Corvettefanatiker
Corvettefanatiker
Kontakt:

Inlägg av vett74 »

hmmm ja luftade igenom typ 5 liter i förrgår i min tror jag fått ut luften nu :shock:
Skriv svar