Hej
Jag har satt in ett bränsle filter med en retur utgång.Men ska man ha någon typ av regulator som ser till att returen släpper igenom vid ett speciellt flöde/tryck eller är det bara att ansluta direkt till retur röret till tanken?Känns som att om man är utan någon "grunka" så ska pumpen trycka tillbaka det mesta soppan direkt till tanken igen och kan inte då förse förgasaren med den mängd bränsle den behöver.
Lars
Bränsle returledningen
Bränsle returledningen
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Ja ev. ska jag slopa den.Men om jag ska använda den ska det vara någon "grunka" då?
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
Ja ,typ så.Jag är rädd att det ska gå över för mycket bränsle till returen.Alltså att det går lättare in i returen,och som följd så går det inte tillräckligt till förgasaren.Jag provade att blåsa igenom filtret och det verkar som att 80% går till förgasaren.På returen så är det ett väldigt litet hål så det borde inte vara några problem.Men jag tänkte att det är bäst att fråga först,så att det inte krånglar den dagen man ska köra
,när det nu blir
.
Lars
Lars
-69 Stingray cab,Svart,6växlad Richmond manuell,427-L88,595Hp
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1
http://www.garaget.org/Honta
http://s6.photobucket.com/user/larshogl ... t=3&page=1

