Hej
Går det att se vad som är gjort med denna motor utifrån bilderna?
http://www.solvberg.se/page.asp?pageid=249
Vad har gjorts med motorn?
Nej det är inte speciellt mycket till ledtrådar i dina bilder.
Luftrenaren, förgasaren, ventilkåporna och insuget är nog utbytt men det säger inte egentligen nåt om vad som sitter innuti motorn.
Kan du inte komma i kontakt med tidigare ägaren och fråga om innehållet i motorn?
Luftrenaren, förgasaren, ventilkåporna och insuget är nog utbytt men det säger inte egentligen nåt om vad som sitter innuti motorn.
Kan du inte komma i kontakt med tidigare ägaren och fråga om innehållet i motorn?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Om det är nåt du vet att du måste byta, så passa på att fyll bilen med så mycket reservdelar som du kan och har råd med.
Du slipper ju både moms+tull+frakt om delarna ligger inuti bilen!
På ett par aluminium toppar "tjänar" du 5-7000:- eller så!
Du slipper ju både moms+tull+frakt om delarna ligger inuti bilen!
På ett par aluminium toppar "tjänar" du 5-7000:- eller så!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Om du har en ljudfil så kan jag ge dig en hyffsad uppskatting på vad som sitter i motorn..
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Tackar för svaren. Ungefär som jag trodde, ska se om jag kan få lite uppgifter från förra ägaren. Men den borde gå lite bättre än orginal. Jag trodde först att motorn var renoverad för ett par år sen, men när jag läste lite nogrannare så såg jag att den var "rebuilt" för inte så länge sedan. Hur som helst det kommer bli en härlig sommar (tittar ut och ser att det regnar vågrätt)
JA, inte särkilt svårt om man inte är helt tondöv och vet mur många CUI motorn är på..Peter skrev:Allvarligt?Jake skrev:Om du har en ljudfil så kan jag ge dig en hyffsad uppskatting på vad som sitter i motorn..
Men visst det är ett trubbigt redskap, och en uppmätning ger givetvis bättre resultat.
Ni kan ju börja här.
http://www.compcams.com/Technical/default.asp#Catalogs
Skriver för snabbt och är för lat för att korrektuläsa 
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707
Dålig lack och stolt
Överladdad, E85
(_!_)
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... 430879.jpg
https://forum.clubcorvette.se/downlo ... php?id=707

