Är det någon som handlat delar i USA och sedan tagit med sig dom hem i bagaget. Eller får man betala tull, moms när man kommer in i Sverige ?.
Hade en ide om man ändå åker över kan ta med sig lite små grejor hem.
Handla i USA
-
mrpakchong
- Rookie

- Kontakt:
-
Johan Fräjdin
- Corvetteälskare

Tog hem vevaxeln/insuget/kamaxel/lager/ringar mm i resväskan!
Blev lite tungt i just vevaxelväskan och fick betala $50 extra, för den vägde över 25 kg, men det gick.
Kostade gratis, men jag kanske hade tur!
Kan väl egentligen inte rek någon att ta veven i väskan, för det var inget kvar av väskan när den kom på bandet i Arlanda.
Om du ska till Florida så har jag en bra kille i Jacksonville som fixar allt du behöver till motorn, och som har lite bättre priser än t.ex Summit.
Föresten så ligger ju Älvsjö nästgårds, du får väl komma över med kärran och visa upp den nån kväll!
Blev lite tungt i just vevaxelväskan och fick betala $50 extra, för den vägde över 25 kg, men det gick.
Kostade gratis, men jag kanske hade tur!
Kan väl egentligen inte rek någon att ta veven i väskan, för det var inget kvar av väskan när den kom på bandet i Arlanda.
Om du ska till Florida så har jag en bra kille i Jacksonville som fixar allt du behöver till motorn, och som har lite bättre priser än t.ex Summit.
Föresten så ligger ju Älvsjö nästgårds, du får väl komma över med kärran och visa upp den nån kväll!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-