COOLMACHINE skrev:Ingo skrev:Tja då har jag rätt då alltså.
Jag har inte fått någon "faktura"
Åka på möten alltså.
Jag var på filmvisning 94,95 96.
året efter jobbade jag då blev det 17 mil att köra.
Efter det har det varit 80 mil för att åka på filmvisning.(enkel väg)
94 var jag på sommarmötet på öland vårmötet i skellefteå och ett höstmöte.
95 var jag på vår möte i skellfteå och höstmöte i umeå .
96 var jag på vårmötet ,dragicing mötet i piteå (kan ha varit 97 också),och höst möte i sundsvall
har för mig att jag var på ett höstmöte i sundsvall 97 också
Sedan har ju norrland blivi flyttat till bollnäs ,alltså 80 mil.
Till sundsvall är det ju acceptabelt bara ca 50 mil enkel väg
Men sådana avstånd har du väl alltid COOLMACHINE ?

Ingo det är "bara" 12mil mellan Umeå och Skellefteå, så det är klart att det blir långt att åka för mig med men man behöver ju inte åka på alla möten.
Föresten Ingo, du som är en driftig person kan inte du ta på dig att att bli kontakman för Norra Norddistriktet?
Jag pratade med ordförande Ingvar Wiklander i sommras när vi träffades i Bollnäs på Augustiträffen han var väldigt positiv till att vi skulle bilda en sektion här uppe i norr, det gäller bara att hitta en driftig person som är villig att ta på sig uppgiften att hålla i det hela.
Så nu kom jag på att du skulle kanske vara rätt person för den uppgiften.
Vad säger du Ingo skulle du kunna tänka dig det?
Det skulle vara stora fördelar för oss som bor här uppe i norr att få en egen sektion

Avståndet är faktiskt längre än 12 mil från skellefteå,jag bor ett par mil söder om stan och åker inlandet några mil istället för E4 och har ändå drygt 12 mil till umeå.När man är på Wheels brukar man räkna kring 30 mil fram och tillbaks.
När Stig Åström slutade som övre norrs kontaktombud så blev jag tillfrågad,men problemet är tid,eftersom jag jobbar skift är jag oftast fast de flesta helger när det skulle passa att ha aktiviteter,samt att att jag även har rätt mycket med Jordbruket,skogen och hästarna på "fritiden",speciellt sommarhalvåret.
man bör ha möjligheter att sköta mail och fax o dyl på dagtid,vilket är svårt att hålla regelbundet för mig.
Men jag har peppat många personer att ta på sig och lovat hjälpa till,men sedan blir det inget.
Såg att vi fått ett kontaktombud längre norrut igen( Kalle Frölander Härnösand),så det kan ju bli ett lyft.
Men visst övre nord skulle behövas igen ,men jag tror det blir svårt att värva medlemmar nu när det finns alternativ.,men några är ju kvar ,vi var visst kring 90 i norrland.
Jag skriver att det är dyrt att vara med ,och det håller alla här uppe med om.
Och eftersom jag även är med i andra hobbyfordonsföreningar och sportilsklubbar,så är corvetteklubben dyrast.
Men jag har inte sagt att det är för dyrt,

,än i varje fall.
men eftersom klubben normalt sett bara vill ha mina pengar ,vore det ju kul om man fick ett inbetalningsningskort o dyl