hei tack peter blinkers ok. när jag sätter på växeln då stannar motorn sen är det svårt få gång den men väntar man en stund då starttar den ,har bytt tänd delarna men inte kollat tändingen än. den här forumet är guld värt.tack ari
frisk skrev:E det när motorn har blivit varm? För då e det nog selenoiden i startmotorn som strejkar.
jep motorn är varm men bytte ny startmotor och solenoid förra veckan har jag lyckats kopla fel? tjocka kapel till start motor+en lite smalare. och den minsta till solenoid ? 20år sen jag meckade bil sist och nu får man mecka riktigt bil kul. tack ari
Verkar inte vara många som vågar på sig gissningar... E den rätt inshimsad startmotorn? E kransen hel? Låter ju precis som ett typiskt seluitionoids problem.... Skriv gärna vad det va om du kommer på det
När du säger "startar inte förrän efter en stund",menar du att startmotorn går runt men bilen tänder inte eller händer det ingenting när du vrider om nyckeln?
Peter skrev:När du säger "startar inte förrän efter en stund",menar du att startmotorn går runt men bilen tänder inte eller händer det ingenting när du vrider om nyckeln?
............jap startmotorn går runt bilen tänder inte .batteriet är bra. shimsa in startmotorn vad är detta?.morgon ska jag kolla jord kablarna och start spärren till växellådan .mycket tacksam för alla förslag tack ari ,ps besiktning bokad 10-10 tisdag.
Låter som ett knasigt jordfel.... min bil fuckade me med de bra länge.
Å helt usel på el är man me så man fick springa runt å leta folk till att hjälpa, lika roligt som att dricka folköl på midsommar
arilau skrev:hei tack peter blinkers ok. när jag sätter på växeln då stannar motorn sen är det svårt få gång den men väntar man en stund då starttar den ,har bytt tänd delarna men inte kollat tändingen än. den här forumet är guld värt.tack ari
hei provade starta bilen startade bra närmotornblivit varm la jag i växeln då stannade bilen men fick vrida 3 ggr nycklarna innan det hände nåt. kollade snabt jorden från batteriet stålporstade karossi sidan såg okei ut. ska kolla motor jordningen imorgon . tack ari inga headers.
Kan det vara så att tomgången kanske är lite låg så den helt enkelt dör pga av det och att den inte vill starta pga glapp i Neutralswitchen? Fast då borde inte startmotorn gå runt. Låter som om det e något jobbigt glapp någonstans.
Peter skrev:Kan det vara så att tomgången kanske är lite låg så den helt enkelt dör pga av det och att den inte vill starta pga glapp i Neutralswitchen? Fast då borde inte startmotorn gå runt. Låter som om det e något jobbigt glapp någonstans.
hei har skruvat tom gången upp hjälper inte tack ari