Projekt mera pulver 2007!
- Mr SIXPACK
- Corvetteälskare

- Inlägg: 474
- Blev medlem: sön nov 02, 2003 18:48
- Ort: C2/C3-Garaget i Brottby, Stockholm - Sverige
- Kontakt:
Hej Gbak.
Jag brukar ta bort "motsvarande" pluggar på andra sidan av blocket och sedan slår jag ut dessa pluggar bakifrån.
Jag har även sett någon som har slagit ett litet hål i pluggen och sedan skruvat in en fransk träskruv och sedan slagit/vickat ut den.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Jag brukar ta bort "motsvarande" pluggar på andra sidan av blocket och sedan slår jag ut dessa pluggar bakifrån.
Jag har även sett någon som har slagit ett litet hål i pluggen och sedan skruvat in en fransk träskruv och sedan slagit/vickat ut den.
Bästa Corvettehälsningar
Svemp@
Corvette Coupe 69 (-82-87)
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Corvette Coupe 69 (-96-99)
Corvette Coupe 68 327/300(-00-11)
Corvette Coupe 68 427/390(-11-13)
Corvette Coupe 70 454/390(-09-14)
Corvette Coupe 65 327/300(-10->)
Corvette Cab 69 (-14->)
http://www.c3-restorer.se
Aha, det är alltså tre genomgående kanaler!
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Klippte till på 8st nya 6" Manely stakar på Ebay igår:

Har precis bokat en 10 dagars resa till Orlando i slutet på oktober med familjen.
Ska passa på att köpa resterande delar till strokerkitet mellan besöken på alla temaparker.
På kvällen precis när vi landat så är det stor dragracing parad på I-drive (stora hotellgatan) 6-8 sek racebilar kör alltså mitt inne i stan, sånt kan bara hända i USA.
Dagarna efter så är det stora racetävlingen, den tänkte jag inte missa
http://www.speedworlddragway.com/street_nationals/
Hittade en kul restaurang också strax intill hotellet:
http://www.racerock.com/

Har precis bokat en 10 dagars resa till Orlando i slutet på oktober med familjen.
Ska passa på att köpa resterande delar till strokerkitet mellan besöken på alla temaparker.
På kvällen precis när vi landat så är det stor dragracing parad på I-drive (stora hotellgatan) 6-8 sek racebilar kör alltså mitt inne i stan, sånt kan bara hända i USA.
Dagarna efter så är det stora racetävlingen, den tänkte jag inte missa
http://www.speedworlddragway.com/street_nationals/
Hittade en kul restaurang också strax intill hotellet:
http://www.racerock.com/
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
COOLMACHINE
- Corvetteexpert

- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
Ja riktigt kul!
Blir nog lite jobbigt att släpa hem en vev bara.
Blir nog lite jobbigt att släpa hem en vev bara.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Hittade smidda kolvar också 10,7 i komp, precis vad jag behövde.
Nu är det bara veven kvar.......och allt småplock som lager, pluggar, ringar mm.

Nu är det bara veven kvar.......och allt småplock som lager, pluggar, ringar mm.

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Tips om du skall släpa hem tungt: Checka inte in gods med SAS - de är tjuriga med viktgränser. Flyger du med USA bolag eller byter till SAS i Chicago så brukar det gå bra... Undvik byten i London (Heathrow) - tjafs om vikter, skitigt och nedslitet samt helt omöjligt att fatta vad de anställda säger. Glöm inte Kennedy Space Center när du är i Florida, en Staurn V är klart manlig!
MVH
MN
MVH
MN
Jag flyger med Lufthansa/United Airlines.
Har du någon som helst aning hur det funkar inrikes i US iom att jag har anslutningsflyg från Orlando till Charlotte.
På US flighter till/från US så får man ju ta med sig 25 kg gäller samma regler inrikes?
Har du någon som helst aning hur det funkar inrikes i US iom att jag har anslutningsflyg från Orlando till Charlotte.
På US flighter till/från US så får man ju ta med sig 25 kg gäller samma regler inrikes?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Men Frisk då....
Du får ju jättegärna åka med!
Det finns säkert flygbiljeter kvar till dig och alla andra också för den delen.
Du får ju jättegärna åka med!
Det finns säkert flygbiljeter kvar till dig och alla andra också för den delen.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
gbak: Kolla på resp bolags hemsidor! Det ändras ständigt men generellt är att domestic flights tillåter betydligt mer vikt än vad ex Luftwaffegbak skrev:Jag flyger med Lufthansa/United Airlines.
Har du någon som helst aning hur det funkar inrikes i US iom att jag har anslutningsflyg från Orlando till Charlotte.
På US flighter till/från US så får man ju ta med sig 25 kg gäller samma regler inrikes?
MVH
MN
Kanske skulle någon kunna ordna en resa inom klubben nästa år t.ex.
Det skulle ju vara lite coolt om det kunde bli ett gäng som åkte över samtidigt.
Åka runt på corvetträffar, dragracing, swapmeet, köpa prylar, bara käka skräpmat, dricka blaskigt öl mm.
De' vore väl nåt att se fram emot när det börjar bli regn och rusk här hemma.
Det skulle ju vara lite coolt om det kunde bli ett gäng som åkte över samtidigt.
Åka runt på corvetträffar, dragracing, swapmeet, köpa prylar, bara käka skräpmat, dricka blaskigt öl mm.
De' vore väl nåt att se fram emot när det börjar bli regn och rusk här hemma.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
-
COOLMACHINE
- Corvetteexpert

- Inlägg: 762
- Blev medlem: mån mar 13, 2006 13:05
- Ort: Umeå
Säg bara till så åker vi
kul gbak...lycka till med bygget.... 
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Var'e nåt speciellt med stroker kitet.
Nu har jag jag precis köpt smidda stakar/kolvar, och då rek du ett kit med hyp kolvar.
Tyckte du sa att man inte skulle satsa på hyp tidigare i denna tråden, dax att bestämma sig! Hyp eller smidda??
Nu har jag jag precis köpt smidda stakar/kolvar, och då rek du ett kit med hyp kolvar.
Tyckte du sa att man inte skulle satsa på hyp tidigare i denna tråden, dax att bestämma sig! Hyp eller smidda??
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jag såg den lite snabbt på Ebay och läste inte ens vad den innehöll,hehehe..Sorry.gbak skrev:Var'e nåt speciellt med stroker kitet.
Nu har jag jag precis köpt smidda stakar/kolvar, och då rek du ett kit med hyp kolvar.![]()
Tyckte du sa att man inte skulle satsa på hyp tidigare i denna tråden, dax att bestämma sig! Hyp eller smidda??
Kasta inte bäver i trähus.
Så där!
Nu har jag hittat en bil också, hyrbil alltså!
Kunde inte hitta någon Corvette så det fick bli en sån här istället.

Tyckte priset var riktigt bra för 10 dagar fri körsträcka och extra förare.
Nu har jag hittat en bil också, hyrbil alltså!
Kunde inte hitta någon Corvette så det fick bli en sån här istället.

Tyckte priset var riktigt bra för 10 dagar fri körsträcka och extra förare.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nån som vet vilka extra försäkringar som behövs tecknas när jag hyr bilen?
Om någon extra alls behövs???
Jag har alltid tagit allt som erbjuds när man står vid hyr disken, men kanske blir man påprackad nåt som är onödigt...
Om någon extra alls behövs???
Jag har alltid tagit allt som erbjuds när man står vid hyr disken, men kanske blir man påprackad nåt som är onödigt...
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Bara två dagar kvar nu.......
Här kan ni kolla hur varmt det är:
http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=FLLB
Undrar om jag behöver ta med en tröja?
Här kan ni kolla hur varmt det är:
http://weather.cnn.com/weather/forecast ... cCode=FLLB
Undrar om jag behöver ta med en tröja?
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Nu är jag tillbaka igen, med vevaxeln i resväskan!
De var lite griniga i amerikanska säkerhetskontrollen och var tvungna att öppna väskan två ggr innan de var nöjda och jag fick in den i flygplanet.
Jag åkte på $50 extra i straffavg för att väskan vägde mer än 25 kg.
Fick stå framför incheckningskön och öppna väskan och rulla ut vevaxeln ur 10m bubbelplast så att de kunde lukta på den så att det inte fanns bensinlukt på den.
Trots att jag packat allt minutiöst noga med massor av bubbelplast och skitiga underkläder så var det bara att slänga väskan när den kom ut på bandet i Arlanda.
Mina dubbla nylon spännband var bägge trasiga och låg virade runt om väskan.
Så det var ett mindre mirakel att allt höll ihop och vevaxeln inte ramlat ut under transporten hem.
Klarade tullen också, de var helt ointresserade av mig när jag passerade med mina 50kg motordelar i väskorna.
Köpte en ball regskylt i den här affären:

Racerock (restaurangen) var precis lika cool som bilden:

Speedworld blev en flopp, varannan bil blåste motorn och efter att det varit fem uppehåll på ca 2 timmar så tröttnade jag och for hem.

Magic Kingdom var bättre här är jag och jr med Buzz:

De var lite griniga i amerikanska säkerhetskontrollen och var tvungna att öppna väskan två ggr innan de var nöjda och jag fick in den i flygplanet.
Jag åkte på $50 extra i straffavg för att väskan vägde mer än 25 kg.
Fick stå framför incheckningskön och öppna väskan och rulla ut vevaxeln ur 10m bubbelplast så att de kunde lukta på den så att det inte fanns bensinlukt på den.
Trots att jag packat allt minutiöst noga med massor av bubbelplast och skitiga underkläder så var det bara att slänga väskan när den kom ut på bandet i Arlanda.
Mina dubbla nylon spännband var bägge trasiga och låg virade runt om väskan.
Så det var ett mindre mirakel att allt höll ihop och vevaxeln inte ramlat ut under transporten hem.
Klarade tullen också, de var helt ointresserade av mig när jag passerade med mina 50kg motordelar i väskorna.
Köpte en ball regskylt i den här affären:

Racerock (restaurangen) var precis lika cool som bilden:

Speedworld blev en flopp, varannan bil blåste motorn och efter att det varit fem uppehåll på ca 2 timmar så tröttnade jag och for hem.

Magic Kingdom var bättre här är jag och jr med Buzz:

388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Ser härligt ut. Va synd att racedagen blev så trist. Det är ju sånt man vill uppleva där.
Inte så lätt att shoppa bildelar som man kan tro har jag hört. Det billiga är väl hos de riktigt stora firmorna och de ligger väl sällan vid turiststråken.
Två veckor måste gått väldigt fort, eller kändes det som lagom tid?
Inte så lätt att shoppa bildelar som man kan tro har jag hört. Det billiga är väl hos de riktigt stora firmorna och de ligger väl sällan vid turiststråken.
Två veckor måste gått väldigt fort, eller kändes det som lagom tid?
548/Ornet
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
CCSR styrelse
Corvette-75 Cupé
0571-30518
Inga större problem med inköpen.
Lite strul med Summit som helt plötsligt inte hade mina kolvringar i huvudlagret.
Men efter ett tel samtal så fanns de i Atlanta lagret och skeppades därifrån till mitt hotell.
Jag hittade en jättebra kille i Jacksonville (Florida) som hade mycket hemma på hyllan och som dessutom kunde få hem motor delar på ett par dagar, men bara motordelar inget annat.
Kan verkligen rekomendera honom, företaget heter Engine Parts och finns på ett flertal ställen i södra US, så det verkar vara ett seriöst företag.
Butiken i Jacksonville är den man skall kontakta och speciellt då killen som heter Nick telnr:+1 866 268 3192
Finns på Ebay ochså under pseudo South Sales:
http://stores.ebay.com/South-Sales-e-Store
Vi var i Orlando i 10 dagar och de gick väldigt for mest då för att vi sprang på 5 temaparker under sex dagar.
Vi var uppe kl 7:00 och käkade frukost för att hänga på låset till parkerna som öppnade kl 9:00.
Sedan var vi hemma på hotellrummet kl 20-22 på kvällen, och orkade knappt gå ut på stan för att ta en bugare och öl.
Man blev heltrött av att knalla runt flera mil i parkerna helt enkelt.
Tempen höll sig mellan 25-30 grader och det var ca 21 grader i havet.
Poolen var ca 25 grader varm.
Helt ok sommarväder.
Lite strul med Summit som helt plötsligt inte hade mina kolvringar i huvudlagret.
Men efter ett tel samtal så fanns de i Atlanta lagret och skeppades därifrån till mitt hotell.
Jag hittade en jättebra kille i Jacksonville (Florida) som hade mycket hemma på hyllan och som dessutom kunde få hem motor delar på ett par dagar, men bara motordelar inget annat.
Kan verkligen rekomendera honom, företaget heter Engine Parts och finns på ett flertal ställen i södra US, så det verkar vara ett seriöst företag.
Butiken i Jacksonville är den man skall kontakta och speciellt då killen som heter Nick telnr:+1 866 268 3192
Finns på Ebay ochså under pseudo South Sales:
http://stores.ebay.com/South-Sales-e-Store
Vi var i Orlando i 10 dagar och de gick väldigt for mest då för att vi sprang på 5 temaparker under sex dagar.
Vi var uppe kl 7:00 och käkade frukost för att hänga på låset till parkerna som öppnade kl 9:00.
Sedan var vi hemma på hotellrummet kl 20-22 på kvällen, och orkade knappt gå ut på stan för att ta en bugare och öl.
Man blev heltrött av att knalla runt flera mil i parkerna helt enkelt.
Tempen höll sig mellan 25-30 grader och det var ca 21 grader i havet.
Poolen var ca 25 grader varm.
Helt ok sommarväder.
388ci 460HP 480ft/lbs
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Trick Flow heads, 750 CFM Holley HP, Performer RPM
CS XR280 Solid Roller 242/248 @ 0.050 .570 in /.576 ex
Eagle ESP crank, Manley rods 6.0" Probe SRS pistons 11.3 CR
http://www.youtube.com/watch?v=oPeSXs-UDIw
ET 12.57/188km/h
Jadu gbak...sitter o tittar på dina bilder....så tittar jag ut
...bra att det va en lyckad resa....så nu e det bara spänna bågen o sätta igång då....vi får väl höras...lycka till nu då med allt
_________________________
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/
Målarn....
Målarbilen
http://s61.photobucket.com/albums/h64/m ... corvetten/

